Brun dobberman

Sv: Brun dobberman

Alltså jag skulle faktiskt bli glad om mina hundar ens tåg åt sig om jag blev arg. Blir jag arg så tittar de oförstpende på mig. Ser kanske lite skamsna ut bara för att de känner att det är läge (inte för att de är det) Å sen är allt som vanligt igen!! Om de iaf EN gång kom ihåg det!! Är jag så mesig alltså???

??? Har ingen aning om huruvida du är mesig eller inte. Det sista stycket var bara en skämtsam passus till GA och hade inget med något annat att göra....

Tänk om man skulle ha en sådan där känslig hund som aldrig skulle våga göra om en sak om man tappade tålamodet? HUVA!

Hi hi... en sån har jag.:angel: Fast jag gillar det. Ja, inte om det blir för frarvekt förstås! Har man sagt nej till att jaga hare tex så behöver jag bara påminna om det sisådär varannat år. :D

Efter att ha fått ordning på vår hund, så känns det som om allt annat i uppfostringsväg är en fis i rymden. Han gick under benämningen DAMP-hunden bland våra bekanta, så en dobbis kan inte vara så mycket värre. Men det har tagit tre år, mycket tårar och mängder med ölkorv.

escodobe skrev:
Man behöver inte vara galen för att ha doberman, men det underlättar:angel:
Men det brukar ordna sig så bra, at tär man inte galen innan köpet blir man man det innan hunden är 2år.

Jag fick frågan av en nybliven ägare till en 1½årig doberman "när lugnar de ner sig"
Jag svarde att de flesta doberans brukar såsmånigom lugna ner sig och blir lätthanterliga - efter en 13-14 år sisåsär:rofl:
Är det verkligen såna erfarenheter ni har av doberman? Måste helt ärligt säja att jag inte alls känner igen detta...hrm...har jag kanske haft tur o bara träffat mycket bra individer eller har ni haft otur?..:confused:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 255
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama