Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skog för både sök och spår har jag i massor utanför dörren, behöver bara folk att fylla den med Är ju inflyttad så har inga hundkontakter här ännu. Har ca 1,5h bilfärd till det eventuella sökgänget så det är ju absolut genomförbart, men lite drygt att åka ofta och dyrt med knaper ekonomi.Jag har två hundar.
En fyraårig Aus.Cattledog som jag tävlat lägreklass sök med, ej uppflyttad än. Så jag borde väl anmäla igen, men får se.
Min andra hund är en malle på precis 1 år nu, tränar IGP (lydnad, skydd, spår) med henne, samt även sök. Så i höst är planen appellklass spår (eller sök om den biten är tävlingsklar då).
IGPns BH-prov blir inte förrän nästa år.
Tyvärr är det ju generellt svårt att få plats i bra grupper, kämpa på!
Jag har nära till min sök- och spårskog, men lite längre till skyddet, 8 mil enkel resa dit.
Vi har kört brukslydnad hela vintern, har en malle 1,5 år drygt. Försökt få till budföring iallafall varannan vecka. Siktar på appellen och lägre under året. Om tiden funnits så hade vi kört mycket mer sök än vi gjort, det gillar vi båda! Appellen blir dock i spår.Hur ser det ut för er där ute i landet? Börjar säsongen komma igång? Vilka hundar har ni i år, vad har ni gjort, vad är planen för året. Något ni fokuserar extra på? Något som krånglar? Något särskilt mål eller delmål?
Så himla tråkigt! Du kan inte boka privattid hos någon tränare för att få lite extra hjälp och motivation?Jag hoppas kunna göra oss redo för appellen i sommar och blev tipsad om att förberedande kurs skulle läggas någon gång i vår. Den blev visst fulltecknad innan jag ens sett att den kommit ut
Har tagit mig ut på gemensamma träningar och verkligen försökt prata med folk, men de med erfarenhet sitter och pratar med varandra och många visar noll intresse för att ens hälsa på en nykomling. Jag fattar att folk vill fokusera på sina egna hundar i träningen och jobba ihop med såna som kan få en att utvecklas vidare, det gör jag verkligen! Men just precis nu känns det fan rätt uppgivet att få till träning med någon som kan lite mer än jag själv gör som total nybörjare.
Tanken har slagit mig, men "alla" privata häromkring (med metoder jag står för) har riktat in sig på rally, nw, tävlingslydnad. Närmaste verkar vara 16 mil bort, och då kan jag lika gärna vända mig till den riktigt duktiga som är lättsamma 35 mil bort Men båda alternativen innebär i princip att det bara bli "duttande" något enstaka tillfälle och det känns det inte så lockande (kanske uppgivenheten spelar in en aning).Så himla tråkigt! Du kan inte boka privattid hos någon tränare för att få lite extra hjälp och motivation?
Aj då, det finns ingen på distans? Jag gick en valpkurs på distans och fick riktigt många bra grejer med mig. Självklart blir det inte som att man är på plats, men jag fick med mig förvånande mycketTanken har slagit mig, men "alla" privata häromkring (med metoder jag står för) har riktat in sig på rally, nw, tävlingslydnad. Närmaste verkar vara 16 mil bort, och då kan jag lika gärna vända mig till den riktigt duktiga som är lättsamma 35 mil bort Men båda alternativen innebär i princip att det bara bli "duttande" något enstaka tillfälle och det känns det inte så lockande (kanske uppgivenheten spelar in en aning).
Nä får se vad det blir av det helt enkelt. Nya tag längre fram, eller nåt.
Aj då, det finns ingen på distans? Jag gick en valpkurs på distans och fick riktigt många bra grejer med mig. Självklart blir det inte som att man är på plats, men jag fick med mig förvånande mycket
Jag gick för Towa LindhVad gick du för valpkurs?
Funderar på hur jag ska göra med den nya som kommer..
Oj vad jag känner igen mig.r tagit mig ut på gemensamma träningar och verkligen försökt prata med folk, men de med erfarenhet sitter och pratar med varandra och många visar noll intresse för att ens hälsa på en nykomling. Jag fattar att folk vill fokusera på sina egna hundar i träningen och jobba ihop med såna som kan få en att utvecklas vidare, det gör jag verkligen! Men just precis nu känns det fan rätt uppgivet att få till träning med någon som kan lite mer än jag själv gör som total nybörjare.
Jag hoppas kunna göra oss redo för appellen i sommar och blev tipsad om att förberedande kurs skulle läggas någon gång i vår. Den blev visst fulltecknad innan jag ens sett att den kommit ut
Har tagit mig ut på gemensamma träningar och verkligen försökt prata med folk, men de med erfarenhet sitter och pratar med varandra och många visar noll intresse för att ens hälsa på en nykomling. Jag fattar att folk vill fokusera på sina egna hundar i träningen och jobba ihop med såna som kan få en att utvecklas vidare, det gör jag verkligen! Men just precis nu känns det fan rätt uppgivet att få till träning med någon som kan lite mer än jag själv gör som total nybörjare.