Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

:confused: :confused: Jag tycker oxå att Flyinges två fransmän
är jätteintressanta särskillt Jaguaren, men jag läste någonstans att båda är 176 cm höga. Jag betäckte med Cagliostro som är enl
katalogen 172 cm och fick två jättestora ungar med massor av ben,
vad blir det då med en hingst på 176 cm? Mina ston är från 160-165.
Har någon erfarenhet av detta?

Jag är också intresserad av framförallt Jaguar Mail, men också Allligator Fontaine och jag vill ha massor med ben :) , då mitt sto är lite lågställd. Övriga som jag är intresserad av är Roven xx och Wishful.
På dressyrsidan är det främst Daytona, First Junior och Fahrenheit jag vill spana in.

Jag kan inte mer än hålla tummarna för att Can Man blir godkänd som prestationshingst. -Äger nämligen modern!

Gira :banana:

Ja tycker Cascade (Calle), jobbade hos Ragnar o paula förra hästen i ca 2 veckor...Calle e ju bara sååå fin men lite busig! heeheh...

kl

Hingstar jag kommer kolla extra på (i betäckningssyfte):
Darwin, e. Don Frederico
Tsarevitj, e. Prince Thatch xx
Highcruiser, e. Hohenstein
Wilton, e. Jazz
Wladimir O.A, e. Flemmingh
Don Laurie, e. Don Schufro

Sen finns det en hel del andra intressanta, härstamnings-mässigt, att se!

Hej, nej tyvärr är inte vi uppfödare. Fast glädjande nog är Can Man hennes första avkomma och märren blir i år 10 år. Hon har 3 fina avkommer till samt dräktig.... *s* Hingstvalet för denna säsong har varit bestämt sen snart ett halvår = helsyskon till förstfödde planeras....

Hej, nej tyvärr är inte vi uppfödare. Fast glädjande nog är Can Man hennes första avkomma och märren blir i år 10 år. Hon har 3 fina avkommer till samt dräktig.... *s* Hingstvalet för denna säsong har varit bestämt sen snart ett halvår = helsyskon till förstfödde planeras....

Jaha läste ej längre ned:crazy:

Ja var det Concept som är hans far?

Kanske en golden cross till då?;)

Skall bli mkt intressant att se om Can Man blir godkänd. Hoppas!!

Japp det är Concept. Ja vi hoppas på en golden cross. Fast å andra sidan gör vi det på den som ligger i magen också. Mig veterligen finns det ingen kombination av Irco Mena på Calido -Calando heller. Om någon vet så vore det jättekul att få lite info :bump:

Men vi får se...

Tog ju lite bilder på Concept i somras. Men de har jag kanske visat förr förresten?!

Får väl erkänna att jag mest tog bilderna pga ryttaren :angel:, men det är en mycket trevlig häst också!

Hmm :o ni får vänta, för jag har inte klurat ut hur jag ska få ner formatet på bilderna och det gick inte att länka...
Dessutom kan jag ju tala om att de enda bilder (som finns i datorn) på märren är samma dag hon skulle till att föla. Så hon är ju inte så fager om jag säger så.

Men kan ju skvallra om att hon är mätt till 174 cm på premieringen. ( mätning utfördes i ridhuset!!!)
Fick bedömning som stor men ändå ej tung.
Hon är oerhört snäll. Lätt att hantera på alla vis,och en mycket god mor.

Storgalopperad och med en otrolig styrka i sin hoppning. Väldigt framåt men upplever ej henne som het.

Säg till om du vill ha hjälp m bilderna. Det ska bli mycket intressant att se honom på bruks :)
Ulrika

Tack!

Jaha, i em har jag haft ut en kompis som är ganska duktig på att nyttja kameran. Tyvärr stod solen lite väl lågt och märrarna var slöa som en spyfluga på en södervägg en försommardag.
han skulle kolla om han fick nåt hyfsat och isåfall kan jag ju då lägga in det. *s* eller maila det till Pastejja så får hon göra det :o .
Så nu väntar jag bara att få dom på skiva...

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar