Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

Detta säger väl litegrann om att man verkar glömma att alla uppfödare inte bor i skåne...Dessutom så borde man ge rabatt till enskilda medlemmar så att det lönar sig att vara medlem i förbundet :( Nä, dom får bakläxa på detta :smirk:.

Helen

Ja, framför allt när de nu höjer medlemsavgiften ordentligt detta året :mad: Jag blev medlem förra året (hade tidigare bara varit medlem i den lokala föreningen och inte ens tänkt på att man kunde vara medlem i själva ASVH), men nu funderar jag allvarligt på om jag verkligen ska fortsätta det medlemsskapet. Jag vill ju gärna se att jag får nåt för dessa pengar också. Så tex en fungerande avelsrådgivning vore ju inte fel :angel:

ja just det med medlemskap, jag har funderat på det i flera år, men varje år slutar mina funderingar, får jag egentligen nått tillbaka? Är student nu me *suck* Ang inträde i flyinge är det trist! Det borde faktiskt gynna alla, om det var gratis! Jag menar inte minst hingstägarna som betalar enorma summor till bruks måste ju få en möjlighet att visa upp sina nygodkända etc. gratis, det bode vara en service, som sen även gynnar stoägarna, som oftast ändå inte tjänar mkt på aveln, om man inte har riktig tur! ;) Så i slutändan, man måste ju prioritera...

Vi kanske ska ta och uttrycka vårat missnöje till ASVH också, så kanske de kan ändra till nästa år. Säger man inget kan inget bli bättre...eller?
Jag ska maila dem...

Kanon, det är precis som du skriver, man måste ju uttrycka det, hur ska de annars veta! Jag hejar på! Skriv gärna o berätta om de svara på det!:bow:

Ja, framför allt när de nu höjer medlemsavgiften ordentligt detta året :mad: Jag blev medlem förra året (hade tidigare bara varit medlem i den lokala föreningen och inte ens tänkt på att man kunde vara medlem i själva ASVH), men nu funderar jag allvarligt på om jag verkligen ska fortsätta det medlemsskapet. Jag vill ju gärna se att jag får nåt för dessa pengar också. Så tex en fungerande avelsrådgivning vore ju inte fel :angel:

Ursäkta en dum fråga;men varför ska man va med i ASVH? Jag är ju med genom lokal förening men vad gynnar mig som stoägare o lösa medlemskap särskilt i ASVH?:confused:

Jag tänkte också maila och påpeka vissa saker till ASVH. Men det kanske är bättre att var och en mailar, eftersom alla kanske inte har samma krav och åsikter.

Bruksprovskatalogen kom gratis hemskickad till enskilda medlemmar förra året, hoppas på det i år också!
Medlemsnytt(med deltagarlistan) kom ju per mail förra veckan men där stod inget om det.

Ja, det vore ju i alla fall lite plåster på såren till den höjda medlemsavgiften om den kom gratis hemskickad! (Jag blev inte medlem förrän senare förra året, så jag fick ingen då.
Oj, nu tänkte jag fel, jag läste hingstkatalogen, men du menade förstås katalogen med deltagande hingstar till bruksprovet. Ja, det var ju inte lika intressant...

Senast ändrad av en moderator:

KL

Ytterligare en strykning: Carlano 2002 Carry Calida Carano Springfield Showjumpers AB Gitte Jensen

Helen

Impuls
Goetheburg
Darwin
Donelli
Wladimir OA
Sir Alex
och Derby-star är jag väldigt nyfiken på men jag har inte så stor koll på nykomlingarna. :crazy: Goetheburg är väl den jag sett mest av (dock inte live)och jag tycker han ser superläcker ut:love:

Det jag tycker är tråkigt är om hingstlinjen han tillhör dör ut. Den startades redan med Printonan xx som var född 1904 och importerades 1908 och har ju varit så framgångsrik i generation efter generation. Det är Sveriges äldsta hingstlinje inom halvblodsaveln, Kyffhäusers är den näst äldsta, han kom 1929 och representeras idag av Lambourghini och Black Coffe.

Jag sätter mitt hopp till Impuls som är en värdig representant för Printonans hingstlinje!

Jag vet. Som jag skrev, synd att Tip Top exporterades. Låt oss hoppas att Impuls är i samma klass!

*kl*

För alla som funderar på de två franska hingstarna som vi år i utbyte mot "vår" Quite Easy men ha svårt att bestämma sig tänkte jag bara göra er uppmärksamma på att i dagens WC klass i Amsterdam så hade Steve Guerdat 4 fel med ett tioårigt sto efter Alligator Fountaine (JALISCA SOLIER).

Jaguaren har ju en härstamning som får det vattnas i munnen på oss med fullblodstycke (olga ;) ) men det är svårt att bortse från avkommor i WC klass. Valet mellan Alligator och Jaguar blir nog svårt för dem som skall göra det.

Franskt blod i Sverige brukar inte gå så bra, är det dags för att ändra på det?

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 514
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?