Bruksbalkens färg

Empalie

Trådstartare
Jag tror det var på bruksbalkens sida som jag hittade att de tillverkade en färg som hästar inte gillar att gnaga på, problemet var att den fanns bara i ljusgult och det vill inte jag ha.
Sidan jag hittade var från 2005 så det kanske har hänt lite sedan dess, ngn som vet om den kommit i ngn ny färg???:confused:

Sv: Bruksbalkens färg

Vi har ett stall från Bruksbalken, men har valt att inte använda deras färg då vi heller inte ville ha ljusgult i boxarna. Jag har laserat mina boxar i stället, i mörkbrunt och vitt. Ingen av hästarna har rört väggar eller balkar, trots att jag har både unghäst och en äldre häst som måste känna med tänderna på allt.

Hör i färgaffären, de har också färger som lämpar sig för stall och hästar.

varför inte den ljusgula??

jag har den i mitt stall och det är jättesnyggt, älskar den färgen! :love:

Detta är inget nytt stall som skall målas utan ett vi gör själva med virke vi köpt. Jag vill inte ha det ljusgula utan jag vill typ ha mörkbrunt/svart och sedan vita väggar, silvriga galler....vet ngn om färgen finns i anna kulör?

det gör den inte. men det är väl sanden som man har i som gör att hästarna inte biter på den...

så det kanske funkar att blanda sån sand i vilken som helst linoljefärg?

Jag säger som Centaur - det är sanden/gruset som man får till att blanda i som gör att hästarna inte gnager på träet. Jag har också den gula boxfärgen, och jag tycker den är snygg - blir härligt ljust i boxarna. Men jag har bara målat med grusblandningen på de ställen där jag vet att hästarna gärna gnager.

Jag tror inte Bruksbalken har någon annan färg på sin boxfärg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 571
Senast: Mia_R
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Ska inleda med att säga att hjärte-katten är inlagd på djursjukhus, jag kan inte låta bli att googla mig blå men hittar nästan...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama