Sv: bruksbalken stall!
Hej!
Vi har byggt ett Bruksbalkens fyrklöverstall i höstas. Jag är väldigt nöjd med storleken, luften och planlösningen. Däremot är jag missnöjd med att det i vintras snöade in en hel del från taknocken då de ju har en speciell konstruktion där. Jag var heller inte nöjd med att det inte gick att få tag på någon som kunde ge råd vid byggandet på helgerna. Då vi ju endast byggde på helger p g a heltidsarbete så blev det lätt att man "fastnade". Ritningarna stämmde heller inte med leverans, internets byggtips på deras hemsida m m så man fick improvisera flera ggr.
Jag kan bara säga att hela kalaset var mycket dyrt (isolerat stall med gjuten platta), tog mycket längre tid än beräknat och var betydligt svårare, dyrare och jobbigare än man någonsin trott......
Men nu är det snart färdigt och jag är mycket, mycket lycklig med att vara ägare till ett helt eget stall och hästarna stortrivs!
Byggfakta: golvyta 78 m2, 2 boxar på 12 m2, 2 boxar på 9 m2, stallgångsbredd: 3 m, liten sadelkammare på cirka 5 m2, öppet till nock i tak i hela stallet och i sadelkammaren.
Vet tyvärr inte hur man sätter in bilder så jag kan inte visa mitt stall för er.
Lycka till med byggandet.