Bruks eller utställningslinjer?? Schäfer

Sv: Bruks eller utställningslinjer?? Schäfer

hej du verkar ha lite koll på de hära med schäferstammar. så jag frågar dig om vad de är vi har hemma egentligen.
pappa är Gonzalez von tronje mamman är Quattrogårdens Hollie.

den äldre hanen:
Fritz Vom Farbenspiel är pappa
mamma är Such Mischaland's Kellie.
 
Sv: Bruks eller utställningslinjer?? Schäfer

kennel Trends har väl också ganska bra hundar? Kika på dom kanske?
 
Sv: Bruks eller utställningslinjer?? Schäfer

Yngre hunden:
Gonzalez von tronje: finns inte så mycket hundar man får fram på SKK men det är vad jagkan se mestadels utställning. ex har du några bad-boll hundar som är kända utställnings kennel.

Quattrogårdens Hollie: där är det mer eller mindre enbart utställningshundar ex Von Der Wienerau, Uschigårdens.

Så den yngre är en uställningshund. Kan inte säga så mycket om de hundar som finns i stamtavlan men ser iaf att det är utställning.Jag kan inte så många utställnings hundar eller kennlar men känner igen namnen o kan en del kända hundar.

Den äldre hunden:
Fritz Vom Farbenspiel:
Jag får gå långt tillbax för o hitta nåt jag känner igen o det är samma där Von Der Wienerau finns med men känner inte igen så många fler.Men tittar på deras hemsida så är det en ren utställningskennel Vom Farbenspiel.

Mamman kan jag säga på rak arm att det är utställning när det är Mischalands.Ulk Von Arlett en stor utställningshund. Sen har du även där Bad-boll men mestadels Mischalands hundar.

Så även den äldre är en utställningshund.

hoppas det var som du trodde.
 
Sv: Bruks eller utställningslinjer?? Schäfer

Låter konstigt, nobba en jättetrevlig tik i både vad gäller mentaliteten och arbetet, för att den har fel namn i stamtavlan? Det är väl hunden Du ska jobba med och inte pappret?
 
Sv: Bruks eller utställningslinjer?? Schäfer

Låter konstigt, nobba en jättetrevlig tik i både vad gäller mentaliteten och arbetet, för att den har fel namn i stamtavlan? Det är väl hunden Du ska jobba med och inte pappret?

Fast hon har ju beskrivit vad hon vill ha tiken till. Hon vill så som jag förstår föda upp hundar som kan attrahera bruksfolk i framtiden, och det är det inte troligt att denna tik kommer att göra.
 
Sv: Bruks eller utställningslinjer?? Schäfer

tackar för hjälpen.. har sökt lite granna själv och hittat en del på lite olika sidor.
jag har träffat båda föräldraran till den yngre. tuffa å trevliga hundar. med bra mentalitet. vilket jag först å främst tycker är viktigt.. än hund som itne är stark mentalt är ingen bra hund.

den äldre har jag träffat mamman till tyvärr är hon borttagen nu. oxå en otroligt trevlig hund. väldigt stark mentalt hon oxå..

har haft tur att få hundar med jä'tte bra temperament.
den lilla kan nog visa sej bli jobbig att köra med... har planerat att köra skydds mm och om han blir snygg får han nog ställas. men blir han inta snygg så är inte de hela världen jag vill juh ha en bra hund att jobba med.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 887
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 375
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp