Bröstsele Economic från DriveOut

Sv: Bröstsele Economic från DriveOut

jag ville egentligen bara framhålla den smarta lösning som ideal har gjort så man med den kan köra alla slags fordon.
Ville inte bidra till en dålig stämning. Sorry!

Så ekonmic selen är mer för 2 axlat pga vagnsdäckel och freetime är mer för enaxlat pga stillettdäckel? kan inte så mkt om detta men har jag förstått rätt´?

Jag vet inte hur ekonomiselen är i däckeln, men jag antar att det är en vagnsdäckel precis som freetimeselen var. Vill man ha köra med rockard eller gigg ska man alltså välja en idealsele istället för dem två. Den kan du använda till alla slags fordon.

Man kan såklart använda de andra selarna med om du inte ska köra merän på slät väg och äng. Ska man ner och raca i sandtag och hålor o branter ska man hellre välja en ideal eller liknande med silettdäckel, om man kör ett fordon med fasta skaklar.

Puttar upp gammal tråd lite.. Exakt varför bör man ha silettdäckel till tex en rockard?
Förstår inte vad som händer med en vagn-respektive silettdäckel. Vill ngn vänlig själ förklara för småtröga mig:D

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
637
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
348
Senast: CaisaCax
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
622
Senast: Mli
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
503
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Appar
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur