Bröstsele Economic från DriveOut

Sv: Bröstsele Economic från DriveOut

Vissa uppdaterar inte sin sida så ofta så íbland kan det vara ett halvår gammal nyhet så folk har hunnit köpa och prövat ett tag men uppdaterar de sin hemsida ofta så kanske inte någon hunnit få hem den än

Funderade på den och deras svängda brösta till min islänning. Finns en billigar i nylon hos ett annat företag men vore inte helt dummt att få en i läder

Senast ändrad av en moderator:

Var inne o tittade på bilderna!
Såg fin ut!
Den andra som heter Free Time såg riktigt intressant ut!! Eftersom de även har Ideal de lux (som jag spetsat in mig på) kanske man ska slå en signal o höra en "muntlig jämförelse" på de två? :crazy:......så gott det går per telefon!

jo, jag skulle gärna vilja veta exakt vad skillnaden är på freetime och idealen. de är identiska kopior!
Det måste vara läderkvaliten och kanske stoppningen som skiljer...

någon måste ringa!

Tyckte inte någon av dem såg ut att vara något att ha faktiskt :o Ivarjefall inte om man vill ha något som håller en längre tid.

vad grundar du det på? freetime är ju en exakt kopia av idealen...har du sett den på riktigt?

Jag ska beställa den selen :d

Eftersom det sket sig me Equi-Lex så har jag bestämt mig för att ta denna ist ;)

Uppdaterar när jag fått den :p

Nu har jag ringt! Få se om jag kan förmedla de skillnader som finns....

Bra selar båda två!
Men Idealen är lite mer nylonförstärkt.
Idealen har linhållare, det har inte Free Timern.
Idealen har silett-däckel - Free Time har sk vagns-däckel.
Båda har snabbkoppling, men Free Time har även rullsöljor (ännu enklare).
Bakselen på Idealen är fodrad, Free Times är ofodrad (men dubbelsydd).
Läderkvaliteten är bra på båda, men Idealen känns kanske något bättre. Känns en aning smidigare, i varje fall i början om man jämför när de är nya.

Då ska man alltså köpa Free Time om man ska köra med tvåaxlad vagn och Idealen om man ska köra med enaxlad vagn (typ rockard, gigg etc) om det är dom två man väljer mellan, om inte den sk "vagns-däckeln" går att lossa skackelhållarna på?

Då ska man alltså köpa Free Time om man ska köra med tvåaxlad vagn och Idealen om man ska köra med enaxlad vagn (typ rockard, gigg etc) om det är dom två man väljer mellan, om inte den sk "vagns-däckeln" går att lossa skackelhållarna på?

Har hört att silettdäckeln ska fungera även med "rekade skackler" :confused: Stämmer eller ej?

Då får det bli en "Ideal" för min del, eftersom jag har en marathon-gigg!! :)

Men det verkar som om Free Timern är helt OK! Bra pris oxå!

Nu frågade jag inte om Economic-selen. Men för den som inte har så mycket att lägga på en ny sele. Är kanske den, och nylonselen (via selar), ett mycket bättre alternativ till de sk "skitselarna"?? :idea:
(Jag vet...tråkigt uttryck, men då vet ni vilka selar det är jag menar!)

Hrmfpfff......har fortfarande inte sett något negativt med min ideal och maratonvagnar/fyrhjulsvagnar. Jag kör allt med idealen!

...däremot om vagnen har delade skaklar som många maratonvagnar har så får man se till att man verkligen spänner bukgjorden så inte silettremmen fungerar. Man låser alltså fast den under magen så det blir en vagnsdäckel. Annars hamnar en skakel högre upp än den andra och det ser ju tokigt ut rent estetiskt.

så att idealen inte skulle fungera till annat än rockarder är strunprat!

Ska man dra fyrhjulsvagn (tyngre än rockard) skulle jag definitivt tagit idealen om man väljer mellan freetimesele och idealen. Du har bättre baksele, bättre linhållare, mera nylonförstärkt.

LOCH: rekade skaklar ska alltid sitta fast i en dragring. (loksele) En bröstsele går alltså inte att använda till rekade skaklar. Då får man låsa dem och sätta på en svängel och göra hål för bakselen på skaklarna. Då går det!

Då har vi helt olika åsikter då, det finns en anledning till att dom gör olika däcklar till olika sorters vagnar...

Ja, men idealen har löst det på ett smart sätt.

Alla är inte så bortskämda som du med andras dyra selar nussikan..

Jag är inte bortskämd med någon annans selar, jag hade precis likadana selar när jag själv hade körhästar, det måste inte vara dyrt bara för att det är rätt anpassat, det trodde jag att du visste.
Jag har två olika sadlar till hopp och dressyr och på samma sätt har jag olika selar till maraton och dressyr, det är inte så konstigt och så har dom flesta som sysslar med körning på lite högre nivå än bara hobbykörning (inte för att det är något fel på hobbykörning). Har man två olika selar att välja mellan så är det ju smartast att välja den som passar den vagnen man tänkt köra med, sen är det ju bara att köpa till en annan däckel om man köper en annan vagn, det blir inte särskilt dyrt och man får det rätt från början.

Senast ändrad:

Det är sådana där onödiga kommentarer som skapar dålig stämning i forumet.

Jag använder mina Idealselar till både en och två axlade vagnar och det funkar alldeles utmärkt!!:bow:

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
637
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
348
Senast: CaisaCax
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
622
Senast: Mli
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
503
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka