Bröstersättning

skogersson

Trådstartare
När byter jag över till ersättning nr 2. Äter idag nan. På kvällarna äter hon väldigt ofta efter 2 timmar redan. Äter då ca 150ml. Och får riktiga hungerskrik, som hon aldrig har fått innan. Är ett väldigt lugnt och harmoniskt barn annars. Är nu 14veckor. Ska man köra med nr 2 nu kanske??

Sv: Bröstersättning

Jag tror inte du behöver byta till NAN2 än, det låter mer som en "utvecklingsfas" som ditt barn har. Hon behöver troligen bara äta lite mer just nu. Så har de flesta barnen. Jag fick en bra länk av Pmm när jag själv upplevde samma sak med min dotter http://fakta.teskedsmamma.se

Ge mera ersättning! Är hon hungrig så är hon. Nan2 ger man från fyra månader ungefär.

Isak äter ju nu bara ersättning och det går väldigt upp och ner hur mkt han vill ha på dagarna (han är snart fem månader) han äter allt mellan 120ml till 210 ml per mål och har allt mellan 2h till 6h (på natten) emellan målen. Tänker som så att ammade jag han skulle jag ju ge bröstet om han var hungrig så han får helt enkelt äta tills han är mätt och så ger jag mer sen om det behövs oavsett tid.

Du kan ju prova ge 180 ml istället och se om hon står sig bättre då?

Alla mina barn har varit "kvällsätare", de har velat äta ungefär en gång i timmen hela kvällarna. (jag har flaskmatat, första månaderna med bröstmjölk)
Säjer som Javan, är hon hungrig så ge mer mat. Det är inte konstigare än så.

Hon äter mera på kvällen. Äter ibland 180-200ml. Men mest 150ml.
Tror att hon är i en tillväxtperiod just nu. Matglada lilla Ebba:p
Sover hela natten och det har hon gjort länge nu, så hon äter nog upp sej inför natten...:D är en kvällsätare som sin mamma:laugh:

Liknande trådar

Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: escodobe
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 898
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka