Brösta eller förbygel?

Sv: Brösta eller förbygel?

Jag föredrar en förbygel.
Sitter stadigt och jag vill ha en modell med rem över manken så jag kan grabba tag i den om det skulle behövas! ;)

förbygel! av samma anledning som föregående "talare"

jag har aldrig förstått hur man hinner få tag i "remmen" när man behöver det...
???
Då är det ju redan försent :p
"Bättre" o lättare o ta tag i manen jue...

knapplån

vad föredrar ni, förbygel med avtagbar martingal eller "bara" förbygel?

Rent estetiskt...förbygel...men för att hålla i är ju manen det snabbaste och bästa!:)

haha, jag håller på att köpa en, hmm.. någon av dem nu! för problemet är att.. i alla affärer och i alla annonser så står det ju olika! ena stunden är det en brösta o andra stunden en förbygel o samma modell är olika saker och, gah! jag blir galen!

jag vill iallafall att det ska vara avtagbar martingal o snabbspännen överallt (alltså inte läderspännen som typ på vanliga träns)

så ni säger att om det inte är en rem över manken så är det en brösta? annars en förbygel? (så jag vet vilka affärer som jag inte ska lita på ;P)

Förbygel, av samma anledning som några andra redan sagt. Jag hinner greppa tag i den om det tex är ett uthopp och jag har planerat att ta det lite lugnt ner, då håller jag gärna i den för att inte behöva störa hästen i munnen ( alltså hellång tygel).

Senast ändrad:

En brösta har inget som går mellan frambenen, en förbygel sitter fast både uppe i sadlen och i sadelgjorden

Brösta Kan också sitta bara i ringarna på framvalvet och vara utan remmen över halsen.
Förbygel Kan också ha en rem över manken
Vissa säger brösta när förbyglen inte har någon rem över manken
Tror de har en sån du vill ha på ridsportshopen.com

Jag tycker bäst om förbygel med remmen över manken, bara för jag tycker de sitter bättre då, jag kör också på manen när jag behöver hålla mig, trots knoppar :angel:.
Har en elastisk brösta också, men förbygel i läder är finare :p

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*

Var har du köpt din i läder? Letar hejvilt efter en snygg brun sådan....

Vanlig förbygel i läder med rem över manken och som fästs mellan frambenen. Vill inte ha martingal knäppt i den utan har vanlig martingal lös.

*KL*
Någon som har en capone-förbygel? Är dom bra? alltså sitter bra, hållbara osv. Funderar på en sådan nu! :D

Jag vill ha lite resår i mina förbyglar då de inte hindrar hästens bogrörelser. Har bara en som är helt i läder och den ligger på loftet...

Jag använder bara dem med rem över manken. Mest för att det är enklare att sadla om förbygeln kan häng runt halsen medans man hinner sätta fast sadelgjorden och knäppa fast den.

Min är från Jacson, men den är svart fast det finns säkert i brun med. Den kostade ca 3-400 tror jag. Den är väldigt bra kvalitet för att vara så billig.
Annars är Frank Bains jättefina men de kostar ju lite mer...

Själv jag en brösta vid träning, men tycker ideèn med en brösta kombinerade med förbygel är väldigt bra. Har däremot inte kommit mig för att köpa än en, har bara lånat och gillar den typen starkt.

här kommer lite bilder på dem.

aaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg

aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg

11454581631103999453ima.jpg

Devoucoux kommer dem från, ett märke som jag föredrar.

Det är en sån jag har, men jag tror jag köpte den på Bole-produkter. Den var billigare där

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har Internationella Ridsportförbundet lämnat in ett förslag på hur OS i fälttävlan kan se ut i Los Angeles. Avgörandet ligger hos...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 932
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Mat Fick ett gäng rabarberstjälkar av min kollega, så nu undrar jag vilken den godaste kakan eller pajen innehållande rabarber är? Vill baka...
Svar
16
· Visningar
798
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka