Bronson 1944

Yrja

Trådstartare
Som nybliven nordisägare är jag lite nyfiken på rasen i sig, men också på min hästs stam. Svårt att hitta ngt på nätet tkr jag.

Min kille är efter Bronson 1944 och jag tänkte höra här om det är ngn som vet hur han är i temperamentet? Hur blir hans avkommor - både fysiskt och mentalt? Bra/dåligt?

Hans mamma Tora 27740 (e: Brodd 1845) hittar jag ingenting om. Men det kanske är svårt att hitta ngt om stona.

Sv: Bronson 1944

Hello!

Själv är jag nordsvensk människa in i märgen och har hållit på med rasen sen jag var liten, tyvärr vet jag inget om varken Bronson eller Tora, men om du kollar med "nordisforumet" på nord´venskarna i dalarnas hemsida så ska det säkert finnas någon som vet något om just de hästarna.

Annars finns det nog en stambok du kan köpa med Tora i, så kan du ju försöka få tag på uppfödaren för att få info.

Annars är nordsvensken.org ett hett tips!

MVH

Karin

Sv: Bronson 1944

Tack! :) Har kikat in på lite nordisform nu och fått lite spekulationer. Överaskande trevliga människor.

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Gnägg E: Bronson 1944 U: Tora 27740 UE: Brodd 1845
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Yrja
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 440
Senast: Behati
·
Avel Då en häst jag tidigare skött fick spatt och ännu används i avel så blev jag lite nyfiken och började forska mer på denna sjukdom...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka