Bröllopskörning-bilder

Sv: Bröllopskörning-bilder

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH

så avundsjuk man kan bliiiii.....

jag vill kunna köra min connermara/new forest men har ingen aning

om han ens är körd oså har jag varken vagn,tömmar eller sele och

att köpa det när jag inte ens vet om han är körd är ju en vågad risk

när det kostar typ 70.000 :crazy:

jag vill kunna köra min connermara/new forest men har ingen aning

om han ens är körd oså har jag varken vagn,tömmar eller sele och

att köpa det när jag inte ens vet om han är körd är ju en vågad risk

när det kostar typ 70.000 :crazy:

Helt OT...

Är du allvarlig? Varifrån har du hämtat den prisuppgiften?

Jag har köpt en trilla med bilhjul för 4000 kronor. Ska byta skacklar och få svängel ditmonterad (beräknad kostnad enligt vagnmakare = under 2000 kronor). Sedan har jag köpt en sele (något begagnad) för 4000 kronor + frakt. Summa summarum hamnar jag då runt 10 000 kronor. Ska man börja köra och "bara" hobbykör så finns det ju ingen anledning att köpa den dyraste utrustningen. Man kan ju byta upp sig vartefter man inser att hästen och man själv trivs med körningen. Dock viktigt att man ser till att få hjälp att välja grejor så att man får en sele och en vagn som passar ihop med varandra och som passar hästen och är av god kvalitet och utformning. Även en häst som "bara" hobbykörs ska förstås ha bra utrustning!

Däremot bör du ju inte köra själv om du inte är väldigt väldigt duktig på det. Börja tömköra och kontrollera vad hästen kan i det hänseendet. Sedan tar du hjälp av någon kunnig och "kör in" hästen, oavsett om den är inkörd förut eller inte (har den varit inkörd kommer det ju bara att gå fortare).

Nej, lokorna är säkert inte orginal. Men bågdäcket är en från en armésele.

Har nog samma bekymmer som du då jag har en stor jydsk pålle (som en stor ardenner= inga selar passar).
Har en armé-sele som vi fått ändra lite på...förlänga draglädren t ex.
Det är kanonselar men hade jag råd skulle jag måttbeställa en Tärnsjö eller liknande. Tills jag får råd (om jag får det under den här pållens levnad...mot all förmodan...) fungerar arméselen kanon.

Ja stora hästar är underbara men tyvärr får man lite utrustningsproblem på köpet... Tack och lov är min nyköpta häst en ganska liten shire så jag har just konstaterat att bröstselen från Ideal Harness passar ypperligt!

Men sedan någongång SKA jag ha en loksele också... och då ska jag minsann kolla mer på dessa armeselar!

Lycka till med körningen, såg din tråd och det var verkligen en söt häst du har!!!

Jag har en armésele men bara med sifferkombination (476 tror jag det är) tryckt på. Har haft "kron-selar" tidigare och den här är precis likadan. Undrar om det är en "äkta" armé eller "bara" en kopia. Den väger 25 kg!!
Din gubbe kanske vet? Märkte kanske armén sina selar med siffror ibland?

Tack! Ja, han är helt underbar! Den trevligaste pålle jag träffat på! Lugn och säker men ändå lite "go" i honom. Just nu brallar han loss i hagen- hoppar och studsar så gott en klump på 900 kg kan.

Lycka till med körningen själv!
Soliga Ölandshälsningar
Thuja och Engbjergs Hauke

Inte bröllop men körning till balen på Torreby slott....räknas det??

11283236.jpg

Åsna?!`Det är en shire.....:angel:

Werah då... det är ju bara du och Jacob som VET att han är en sådan ju... alla andra TROR att han är en åsna. Luna vet jag dock inte vad hon tror? Stilig shirekille eller söt åsna? Troligen det första med tanke på att hon satte igång med brunst när han dök upp på gården...

snygg benställning!

måste sägas:
(Läs gärna här på buke om draglinor och baksele. )

Ja jag håller med dig. Sedan så skulle inte skygglappar sitta fel heller.

Liknande trådar

Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
850
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka