Bröllopskörning-bilder

snigelfarmor

Trådstartare
jag fick en förfrågan om att köra bröllop, för att ett annat ekipage (fyrspann minishettisar) hade ställt in, och vi tackade ja!
Här kommer någon bild från i Lördags!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bröllopskörning-bilder

Jättefin körhäst. :love: Gick allt bra?

Och jag är ganska avunsjuk för jag är lite för feg för att köra min häst. :crazy:

Ja. Men inte utrustning och matte har inte kunskaper nog för att hantera en Tori med bara två snören :crazy:

Fina ni är.
Jag saknar mina bröllopskörningar, det är otroligt roligt och uppskattat.

Härliga bilder ..vad fina ni är !!!:love:

Vad fina ni var!!!

Och vilken skitsnygg loksele du har!!! Jag vill också ha en så fin.

*snälla snälla trisslotten*

om någon vet märket får de gärna hojta till. Kan ta kort idag.
Men fyyy vilken tungis, väger minst 20 kilo.

tack för alla kommentarer! om vädret kan jag säga att det lovades ösregn just innan bröllopet skulle vara, så vi fick plasta in vagnen, men det sken upp istället så det blev en behaglig tur på 6 kilometer. bröllopsparet var jättenöjda, och så glad att det blev en nordis istället, för hon hade haft en sån innan. Pontus skötte sig som vanligt exemplariskt, han är ju van vid både paraplyer och facklor och barn runt benen. Jag var väl den som var mest nervig, då det var mitt första bröllop.

hejsan

Undrar hur du har fäst skaklarna, hur fungerar det när det trycker på i nedförsbackarna? kan hästen hållla emot riktigt?

jag har helt fult satt fast en seltunga i maggjordens spänne. Uppehållsrem?

Vi har baksele plus broms på vagnen, så han behöver inte ta emot all vikt som blir i nerförsbackarna. Det är värre i uppförsbackarna, där kan jag inte hjälpa honom. Det blir väldigt tungt, men han gillar att ta i :)

Ta mig tusan..Du ser ju ut som en RIKTIG snigel so glider runt med sitt hus.. Jätte fint ekipage!!!:):bow::bow:

Det är en arme sele. Prova att trava i backarna så brukar dom dra bättre än i skritt.

Åhhhh va fina ni är!!! :love: Blir irktigt avis på dig, har alltid drömt om en äkta (nordis) körhäst sen jag var liten å morfar berättade om sin Helvy som va 50 nordis å 50 ardenner.

Jättefina!

Det är en arme sele. Prova att trava i backarna så brukar dom dra bättre än i skritt.

Oj - jag som trodde att det var något måttbeställt skitdyrt och fint värre... :o

Någon som har en så där fin armesele i shiresize som bara hänger och dräller :angel:? I så fall kan ni väl råka hojta lite...(bäste moderator, det är inte menat som en annons, tror ju inte att någon har en sådan precis)

barrbro, hur vet man att det är en armesele? jag tror nämligen inte det är det.. den är inte så ställbar alls. Den har en märkning.

I övrigt så kör jag bra utan lokseletips :)

Åh så fint! :) Tack för att du delar med dig av dom bilderna!

Av att dömma på bågen, dragläderna och vikten. Det finns nog ingen annan sele som väger 20-22 kg. än armeé selen.

Liknande trådar

Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
850
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka