Måste bara tillägga att jag använde ditt uttryck i första meningen, alltså lånat från ditt inlägg, (småsint) för att liksom beskriva att jag ändrade mig när jag läste inlägget. (men när jag läste mitt inlägg i efterhand så ser ordet inte så skämtsamt ut som det var meningen även om jag lånade det från ditt inlägg. Skämta i text funkar ibland sådär.)Tänkte först att det verkade lite småsintmen sedan såg jag att alla var par och parade ihop sig mot slutet, det är ju jättetråkigt! Har de inga andra singelkompisar, udda. Tycker att bröllop (när det var säsong för typ 7 år sedan
) brukade ha mer av en blandning folk som irrade runt (uhm läs minglade) än jämna par. Så det verkar himla tråkigt och hm lite ångestdrivande (var typ singel tills jag var 29 och skulle definitivt störts och känt mig lite ynklig om alla var tydligt parade då mot slutet av en fest).
Men några av dem måste väl ha fler singelkompisar eller i alla fall yngre släkt på kalaset? Välja de bröllopen?
+ en tror jag inte påvi bjöd alla respektive som vi visste namnet på och visste existerade (och vi hade träffat och kände alla respektive, någon av oss i alla fall). Men vi erbjöd inte alla att ta med någon, eller sina barn. Det skulle känts udda om alla våra singelkompisar bad om att få ta med någon person vi aldrig sett förr och vi hade inte jättemycket pengar att lägga till.
Egentligen tycker jag inte det är ngt konstigt med att inte kuska runt hela landet på bröllop hela sommaren. Man kan tacka nej även om man skulle tycka det var roligt för resan och allt.