broddnyckel till 5/16 brodd???

C

cross

Vill gärna ha tips på vad man använder som broddnyckel till 5/16 broddar. Eller är det bara skillnad på storleken på gängorna, så att det går att använda samma som till 3/8 brodd? :confused:

Hm, jag brukar använda en vanlig... vad nu det är...

Annars så fungerar det bra med skiftnyckel eller i nödfall en hovkrats(alltså en vanlig, det finns ju dom med ett fyrkantigt hål i också..)

de broddar jag har, både 3/8 o 5/16 kan jag använda samma nyckel på , däremot så är det ju som du säger skillnad på gängen
//Peter

menar du broddnyckeln som du skruvar fast brodden med, eller gängtappen som du gör rent eller förnyar gängorna i skon?

Egentligen menade jag bara broddnyckeln, men nu när du säger det så...
Det måste ju vara en mindre gängtapp till 5/16 brodd?

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
824
Senast: Shixle
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka