Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
När ni vet att hästarna kommer behöva skarpare brodd på banan än vad de vanligtvis har hemma broddar ni då om redan innan hästarna lastas eller väntar med de skarpare broddarna tills hästarna är framme vid banan?
Jag skulle nog aldrig brodda frivillig vid tävlingarna. Det är kallt, mörkt, det kan vara trångt mellan sömskallar och oftast har man andra saker att syssla med än pilla med broddar.
Eftersom mina tränar på isad rak/travbana har dom samma brodd vintertid oavsett om det är tävling eller träning. Är det riktig blåis (inte varit på flera år) på tävling kan jag sätta 14mm vassa brodd bak som jag skruvar i innan man åker. Hästarna åker med boots runt om i transporten och lindor bak.
Hästhantering
Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.