brodda före eller efter transport?

Lena

Trådstartare
När ni vet att hästarna kommer behöva skarpare brodd på banan än vad de vanligtvis har hemma broddar ni då om redan innan hästarna lastas eller väntar med de skarpare broddarna tills hästarna är framme vid banan?

Sv: brodda före eller efter transport?

Jag skulle nog aldrig brodda frivillig vid tävlingarna. Det är kallt, mörkt, det kan vara trångt mellan sömskallar och oftast har man andra saker att syssla med än pilla med broddar.

Senast ändrad:

Hade broddat på tävlingsplatsen. Vill inte att dom har skarpare brodd i transporten... Vi har klumpiga hästar! ;)

Eftersom mina tränar på isad rak/travbana har dom samma brodd vintertid oavsett om det är tävling eller träning. Är det riktig blåis (inte varit på flera år) på tävling kan jag sätta 14mm vassa brodd bak som jag skruvar i innan man åker. Hästarna åker med boots runt om i transporten och lindor bak.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
296
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 369
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 901
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar