brodda före eller efter transport?

Lena

Trådstartare
När ni vet att hästarna kommer behöva skarpare brodd på banan än vad de vanligtvis har hemma broddar ni då om redan innan hästarna lastas eller väntar med de skarpare broddarna tills hästarna är framme vid banan?

Sv: brodda före eller efter transport?

Jag skulle nog aldrig brodda frivillig vid tävlingarna. Det är kallt, mörkt, det kan vara trångt mellan sömskallar och oftast har man andra saker att syssla med än pilla med broddar.

Senast ändrad:

Hade broddat på tävlingsplatsen. Vill inte att dom har skarpare brodd i transporten... Vi har klumpiga hästar! ;)

Eftersom mina tränar på isad rak/travbana har dom samma brodd vintertid oavsett om det är tävling eller träning. Är det riktig blåis (inte varit på flera år) på tävling kan jag sätta 14mm vassa brodd bak som jag skruvar i innan man åker. Hästarna åker med boots runt om i transporten och lindor bak.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 802
Senast: Askur2017
·
Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: jemeni
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
711
Senast: Cavallo
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden