Brodd eller inte?

Keeley_

Trådstartare
Jag ska på läger med hästen v 30, det är ett banhoppnings/fälttävlansläger pch jag undrara om man ska ta md sig brodd? I såfall brodd i alla brodd hål eller bara i yttersta/innersta :S

tack för svar!
:bow:

Sv: Brodd eller inte?

Jag hade tagit med brodd är det regnigt är det ingen vidare att rida på terrängbana utan.
När jag tävlar/tränar fälttävlan brukar jag oftast ha två brodd i alla skor även på banhoppningen om det sker på gräs. Men det finns väldigt många olika sätt att brodda och jag är ingen expert. Ibland behövs det ju inte brodd fram tex.

När jag var på fälttävlansläger har jag för mig att speciella "fälttävlansbrodd" var obligatoriskt. Eller om det var så att de starkt rekommenderade det. Hmm..
:)

på gräsbana (banhoppning) har jag alltid haft "bananbrodd" 2, 4 eller 6 per sko beroende på häst och underlaget/vädret.

Ta med brodd till alla hål, så är du säker.;)

När det är såhär hårt tycker jag faktiskt isbrodd fungerar bättre än de mer 'fyrkantiga' gräsbroddarna. Har iofs en modell som är lite annorlunda, men så långa, och när det är hårt.

Ta med brodd, och fixade broddhål :angel: Vi fick broddorder alla pass nu på lägret, trots torrt (iofs spöregnade det sen två pass, men inte halt ändå och jag hade nog inte broddat annars)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
742
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 039
Senast: MML
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka