Sa ... jag satte en surdegs starter i err

jag ar nastan saker ... Sondags. Mondag, i gar, kom jag pa att jag glomt exact vad receptet sa. Kanske for att jag nu sett en hel massa YouTube videos av hur man gor sourdough.
Mest av allt tankte jag inte riktigt nar jag blandade mjol och vatten. Det finns 2 matt som heter ounce (oz) Bara det att det ena faktiskt ar fl oz. Nu sa inte han som pratade om receptet att det var fl oz (liquid) sa jag anvande vanliga oz ... jag vagde faktiskt bade en vatska och en "solid" ... men jag tyckte att det sag valdigt mycket ut jamfort med receptet.
I alla handelser sa visste inte startern att jag gjort fel och drog igang pa en gang. Han heter Arthur och ar en riktigt pigg filur. Jag missade ocksa att han inte skulle ha mat forsta dagen, men han blev sa himla GLAD

och bubblar pa som skjutton. I dag delade jag arthur och matade med MYCKET mindre mjol och vatten.
Jag har ocksa startat en ny starter, den har gangen efter alla konsten's regler. Den ser inte riktigt lika glad ut, men forhoppningsvis hoppar den igang.
Arthurs delning, Sir Lancelot, ar dock lika pigg som Arthur ... ska bli kul att se hur det har fortsatter.
Jag har dock tankt att inte kasta starter ... jag kommer helt enkelt att spara delningarna (err ... Sir Lancelot) och gora nagot av det nar jag har for mycket.