Brittisk korthår

PrittePuff

Trådstartare
Jag är lite intresserad av brittisk korthår, har kikat runt en massa, på olika uppfödare och så.

Men jag vill ha en röd, och dom flesta är ju blå eller choklad.
Så jag tänkte kolla med er om ni vet några ställen som inriktar sig på röda katter?

Sv: Brittisk korthår

Att dom flesta är blå eller choklad är inte sant, den finns och är ganska vanlig i i princip alla färger. Förutom rött. Jag vet ingen som riktat in sig på rött, det är svårt eftersom det kräver 2 röda föräldrar. Men visst finns det röda avkommor till salu då och då.
Det väntas en kull i Norge hos (N)Crispys med vad jag anser vara 2 mycket fina föräldrar. Men det kan inte bli röda honor där om det är en sån du vill ha.
Att tipsa om ställen är inte möjligt eftersom vi inte får länka till uppfödare.

Hur kan du säga så?
Jag har tingat en skogkatt som är creme hans syskon är röda,
Mamma är sköldpadda och pappa är röd.

Förlåt, såg nu att du menade britter.

haha, okej, dom uppfödarna jag har kikat runt på verkar vilja ha blå och choklad.

okej, ni behöver inte länka, det räcker med stammnamnet eller va det heter S*******

Jag vet ingen som riktat in sig på rött, det är svårt eftersom det kräver 2 röda föräldrar.

Räcker det inte med att mammkatt är padda och pappakatt är röd ? Då borde det iallafall vara teoretiskt möjligt med röd hona

Jo, men röda hanar som är nått att avla på växer inte på träd. Det finns några, men jämfört med andra färger är den röda klart underrepresenterad.

Liknande trådar

Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross