Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaaaa det hoppas jag! Och att de köpte en egen liten gård och födde upp welshponnyer och levde lyckliga i alla sina dagar
(Låt bli att sabba mina fantasier nu är ni snälla)
Dumma?Vad dumma ni är som gör er lustiga över mina älsklingsböcker från barndommen!
"Silver" (dvs ponnyn han baserades på) blev 23 år och jag gissar att de gifte sig ja. Författaren gifte sig och böckerna är baserade på hennes eget liv.
Älskade Britta och Silver, läste varje bok 10 ggr minst och drömde om en skimmel welsh. Utan tvekan de bästa hästböckerna som skrivits och till skillnad från andra var de mycket realistiska.
Var inte han rätt dumdryg? Jag har för mig att jag tyckte rätt illa om Thomas... Hm jag måste nog ta och läsa mina böcker igen!Jag kan ta Thomas...
Åhhh, DET var mina favoriter!!Men Annika och hennes Harry då? Höll de ihop och fick de ekonomi på ridskolan i östervik?
Vilka böcker var det?Men Annika och hennes Harry då? Höll de ihop och fick de ekonomi på ridskolan i östervik?
Vilka böcker var det?
Då det i inlägget ovanför stod om podden om Britta och Silver tänkte jag genast på dessa två barndomsfavoriter.Intressant att just kombon Britta och Lasse återkommer i flera böcker av olika författare. I IRL har jag bekanta som visserligen inte är gifta men sambos som heter just Britta och Lasse.
Sen kan jag fundera över min egen hjärna som genast tänkte på Bullerbyn istället för Britta och Silver, trots att jag älskar Britta och Silver böckerna betydligt mer och längre än Bullerbyn. Men samtidigt så upplevde jag inte känslorna mellan Britta och Lasse som så viktiga i historien om Britta och Silver.
Var inte han rätt dumdryg? Jag har för mig att jag tyckte rätt illa om Thomas... Hm jag måste nog ta och läsa mina böcker igen!
Dumma?
jag fattade ingenting.
TS frågar om böcker som är 40 år gamla och förutsätter att folk ska fatta utan några ledtrådar alls. Känns rätt självklart att de som inte begriper börjar spekulera om alla möjliga saker.
Ja läste böckerna när de kom men har noll minne av någon Lasse.
Fast det är ändå inte självklart att man har läst böckerna eller att man direkt tänker på böckerna. För mig tog det en stund.Fast de har ju tryckts i nya upplagor, jag är inte ens 35 år och har läst dem massor med gånger.
NäDet finns bara en roligt Britta och Lasse och det är i Bullerbyn!
Men vi får väl ändå hoppas att dom inte gifte sig. Dom är väl syskon?Det finns bara en roligt Britta och Lasse och det är i Bullerbyn!
Nej nej, det är Lisa och Lasse och Bosse som är syskon.Men vi får väl ändå hoppas att dom inte gifte sig. Dom är väl syskon?
Samma här och jag växte inte ens upp i Sverige.Fast de har ju tryckts i nya upplagor, jag är inte ens 35 år och har läst dem massor med gånger.