bristningar.....

Zoo

Trådstartare
Har upptäckt att jag har fått bristningar här och där. Främst insida lår, höft och rumpan. Känner mig ganska oattraktiv med alla fula bristningar och har verkligen panik över detta och vill verkligen få bort det NU! Har inte gåttupp i vikt eller kan komma på något annat som kan vara orsaken.

Har sökt på google och sett att det finns olika sorts oljor och krämer, men hjälper dom? Någon som har testat? Eller kan rekommendera någonting? / Desperat efter hjälp
 
Sv: bristningar.....

Om inte annat så kommer de ju blekna med tiden (även om jag fattar att det är föga tröst just nu..). Jag har förskonats så handfasta tips har jag tyvärr inga att ge.
 
Sv: bristningar.....

Vad jag vet finns ingenting som hjälper, det enda som är är att de bleknar med tiden. Min rumpa såg för jävlig ut när jag var yngre, den var alldeles täckt av bristningar, men idag ser man knappt nånting.

Som jag förstått det så är hormoner skälet till att man får bristningar, inte viktuppgång. Det stämde för mig.

Är det mycket bristningar? Vissa blir ju alldeles förstörda över litegrann bara, sånt som ingen annan ens skulle lägga märke till.
 
Sv: bristningar.....

Bristningar kan vara hormonella, så det är säkert orsaken. Så vitt jag vet finns inget som hjälper, men jag kan ha fel, och de bleknar med tiden och syns ytterst lite.
 
Sv: bristningar.....

men åh, vill så gärna inte vänta... :(

Det är ganska mycket, vad jag tycker. Speciellt på insidan och baksidan av låren.
 
Sv: bristningar.....

Kan det va mina p-piller? har inte upplevt att jag har haft så här mycket bristningar förut innan jag började med dom, nu när jag tänker efter...
 
Sv: bristningar.....

Är du ung? Typ tonåring? Isf är det vanligt att de kommer då. P-piller vet jag inte om det kan påverka, ska ju vara så små mängder, men har ingen aning.
 
Sv: bristningar.....

Laserbehandling är det enda som verkligen fungerar, men du kan köra på derma-roller/stamp och biooil och hålla tummarna.
 
Sv: bristningar.....

Högst troligt att p-piller är bidragande orsak - mina bristningar blev väldigt mycket värre med hormoner och jag mår inte heller bra av det, men har fått lov att acceptera att de finns där, på ben, lår, armar, rumpa och bröst...d.v.s överallt.
Inte fint, men vanligt förekommande.
Jag tror man kanske kan lindra genom att smörja huden, så att den dels inte blir torr, men också för blodcirkulationen.
Krämer för just bristningar ger jag inte mycket för.
 
Sv: bristningar.....

Kan det va mina p-piller? har inte upplevt att jag har haft så här mycket bristningar förut innan jag började med dom, nu när jag tänker efter...

Både viktuppgång och hormoner är två vanliga orsaker till bristningar, och p-piller kan troligen påverka eftersom det förändrar hormonnivåerna i kroppen. Även ärftlighet är en trolig faktor.
 
Sv: bristningar.....

Jag fick väldigt mycket bristningar på insidan av låren och på höfterna när jag var omkring 14 år. Berodde inte på viktuppgång utan det var hormonerna som var orsaken. I början hade jag självklart ångest och tyckte att det var jättefult, var ju helt röd och randig :( Men nu är de i princip helt osynliga, 6 år senare. Visst tar det tid, men mina hade bleknat bort när jag var 16-17 år kanske. Visst syns själva märkena, men den röda färgen är helt borta.

Förstår att det inte är till någon direkt tröst nu, men de bleks! Tills dess kanske det är lite tröst att de flesta unga tjejer får bristningar, det är helt normalt även om det kanske inte är något man är stolt över. Vet inte hur såna rullar med småspikar på fungerar, men kanske värt att prova? Annars laser.
 
Sv: bristningar.....

Jag fick också ett helt gäng bristningar under mina första tonår. Då tyckte jag inte att det var speciellt kul. Fick lite på insida lår och bröst och sedan mängder över höfterna. Men som många sagt så bleknar de. Idag syns de inte och det är ingen som tänker på dem heller, bland annat jag själv.:)
 
Sv: bristningar.....

*kl*

Som tur var så bleknar dom :) Jag har aldrig hört om något förutom laser som fungerar. Att sola fungerar till viss grad, då syns dom mycket mindre.

För övrigt så har dom flesta bristningar, mer eller mindre. Även killar! Det är inte många som lägger märke till dom, jag kan nästan lova att det inte är bristningarna som kommer att vara i fokus om någon väl är nära nog för att se dom :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 902
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Igår kväll så upptäckte jag att min tik var lite kladdig vid rumpan och efter rengöring så såg jag att den ena analkörteln var svälld...
Svar
6
· Visningar
9 847
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att min första upprördhet lagt sig över min skenande vikt samt bekräftelsen jag fick på mina hälsoproblem i boken som handlade om...
Svar
4
· Visningar
1 835
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp