Brister i djurhållningen igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Brister i djurhållningen igen

detta gäller endast häst.
Kossorna får numera åka till Dalsjöfors. Ginnes har skrivit anledningen.

Skövde har haft klagomål på sig också,allt från livsmedelshygien till uppstallade djur utan mat och vatten, men som tur är så fick de möjlighet att rätta till det så det är bara att hoppas att slakteriet har förbättrats.

Men det är klart, vad gör väl det?, när det djurslag som gällde var nöt?

Det var bara att de rättade till det. Hur många år tog det?

Knorrevångens "blåsväder" började år 2004 - och det klagas fortfarande på samma saker idag år 2009.

PS. vi diskuterar hästslakt i denna tråden.....:)

Det var jag som läste slarvigt. Jag såg nog bara Skara som i min hjärna är lika med ett djursjukhus. Ber om ursäkt för det.

Man får 5000 kr svart för en häst på KV..El fakto..
Hästarna som stod i hagen är säkert som synden köpta av en hästhandlare.Dom åker dit med hästar jämt och ständigt.Trycker på så många som möjligt på en lastbil och kör runt i sverige och plockar upp hästar här och där.Sen lastas dom av under inte alltid så trevliga former (gamla och skadade hästar som är stela och trötta efter många timmar,ibland dygn på lastbil blir slagna om dom vacklar) och KV köper dom,stallar in dom i för trånga stall eller i hagar utan mat och vatten.Där får dom stå och vänta på sitt öde tills det passar att slakta dom.
Den som äger hästen har ansvar för den och är också den som åker dit om den lider.Alltså i detta fallet Inge Larsson.
Det är konstigt att man hela tiden skall vända fokus mot andra oegentligheter? Är detta ett grisforum?? jag tycker definitivt att slakterier som skållar grisar levande ska stängas! Omedelbums! men detta är ett hästforum,och "nyheten" vi skriver om gäller Knorrevången.Inga andra slakterier.

Det kanske undgått dig att bestämelser för djurskydd ändras med tiden?
Gäller både stallar och slakterier. Det finns många,många stallar som fått påpekan när bestämelser ändras. Bla takhöjder mm
. Ska vi rusa runt och bojkotta alla dessa också då för att de fått påpekan och åtgärdar?
Ett slakteri som byggdes för 15år sedan har säkerligen små skavanker som måste rättas till med dagens mått, men som var hypermoderna när de byggdes.

Det har inte undgått mig - man får ett påpekande - man rättar till det omedelbart. Jätte enkelt fakstiskt.

Jag tycker inte att man skall rusa runt och bojkotta en massa stall :D

Nu var det i första hand inte stallet - utan djurplågeri de är anmälda för. Läs artikeln så förstår du också.

Man får 5000 kr svart för en häst på KV..El fakto..
Hästarna som stod i hagen är säkert som synden köpta av en hästhandlare.Dom åker dit med hästar jämt och ständigt.Trycker på så många som möjligt på en lastbil och kör runt i sverige och plockar upp hästar här och där.Sen lastas dom av under inte alltid så trevliga former (gamla och skadade hästar som är stela och trötta efter många timmar,ibland dygn på lastbil blir slagna om dom vacklar) och KV köper dom,stallar in dom i för trånga stall eller i hagar utan mat och vatten.Där får dom stå och vänta på sitt öde tills det passar att slakta dom.

Och detta har du hållbara bevis på?

Därför att en nära vän till mig varit där borta många gånger och låtit slakta hästar. Min vän är mycket noga med att allt ska gå rätt till.

Har din gode vän initialerna ÅB?

Vi kanske har gemensamma bekanta utan att veta om det :)

Nu råkar jag känna rätt många hästhandlare och har sett en hel del,så ja är svaret på din fråga.Det har jag sagt förut,inget nytt alls. Är det jobbigt att ta in att det mesta som sägs om KV faktiskt är sant och inte bara påhitt som ni verkar tro??

Ett kontrakt skrevs som sagt i det fallet.Det hölls inte,därför blir VL åtalad,blandannat. Tror du inte Pjok kommer att få ångra det resten av livet ändå? Tror du hon gör om det? Hon blev lurad,och nu ställs den som lurade henne till svars för det.Konstigt?? Hur hade du gjort i samma sits? låtit bli och tagit livet av dig?

Börjar tro att vissa här är kompisar med någon på KV..

och jag tror att någon/några är ute på personlig vendetta....

Nämen så spännande.....:D

Vem är det tro? Kan det vara Polisen, Åklagare, Jordbruksverket eller kanske Länsstyrelsen??? Nu -vet jag - det måste vara media!!:idea:

:rofl::rofl:

Ja vi har själva rövat bort alla försvunna hästar,tagit Inges hästars mat och sen ringt UG direkt och tipsat dom!! Det var vi som startade det här såklart..Inte KV och inte VL..Det är VI som är busarna!

Nu är ni på så låg och barnslig nivå att ens den minsta chans att ha en diskussion är borta.

Ja du pjok..jag tolkar detta som att våra argument håller i längden;)
Tystnaden spred sig..

Nu är ni på så låg och barnslig nivå att ens den minsta chans att ha en diskussion är borta.

...då får man be om ursäkt :).

Självklart är det viktigt att forsätta att ex skuldbelägga mig (fd ansvarslös hästägare) och därmed betona att Knorrevången är utan alla skuld och beroende på ansvarslösa hästägare nu råkat i lite lite lite trubbel....

vilket medför att anvarsfulla hästägare därmed inte kan slakta på Knorrevågnen utifall nu myndigheter stänger denna inrättning.....

vilket är fruktansvärt om man vill slakta sin häst i Skåne därför att då måste man åka till längre bort liggande slakteri.........

eller vad var det du ville diskutera?

Ja du pjok..jag tolkar detta som att våra argument håller i längden;)
Tystnaden spred sig..

Ja - vem vet vad det är som sprider sig.;)

Tråkigt på ett sätt att det inte skall kunna gå att seriöst diskutera alltifrån hästpass till hur myndigheter agerar med hästpass till slakterierna som slaktar häst.....utan att allt fastnar i "oansvariga hästägare".

Ja hemskt tråkigt att folk tycker att KV ska få hållas trots nya anmälningar gång på gång,trots nya artiklar i media. Det är väl bara för dom att rätta till sina misstag,ta sina straff och sen börja om på nytt och hålla sig till reglerna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 971
Senast: Egonson_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 643
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 510
Senast: Saeta
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka