biffen
Trådstartare
Har en arbetslös bekant som vill utbilda sig till hovslagare, men Af tyckte väl inte att det var någon lysande idé.
Af´s argument: -vem skor de hästarna idag då?????
Svar: En outbildad hobbyhovis i 75% av fallen! Oftast med väntetid på ett par veckor....
Hur är det, upplever ni att det finns för få hovslagare - eller för många?
Det är svårt att få tag på utbildade hovslagare.
Jag vet att det inte finns någon från vår kommun som marknadsför sig som hovslagare, utbildad eller ej.
Man får tag på sina hovslagare via bekantas bekanta, oftast "själv"lärda, oftast duktiga med stor erfarenhet. Men många av dem skor endast på fritiden. De kommer alla från grannkommunerna.
Min bekant har tom blivit erbjuden en hovslagares alla kunder där vi bor om han utbildar sig, för han har fullt upp ändå! Detsamma säger mina hovisar....(min ordinarie är inte direkt purung heller om man säger)
Hur ser det ut runt om i landet? Är det detsamma överallt?
Med tanke på hästantalet i riket/utbildade hovslagare.......
Af´s argument: -vem skor de hästarna idag då?????
Svar: En outbildad hobbyhovis i 75% av fallen! Oftast med väntetid på ett par veckor....
Hur är det, upplever ni att det finns för få hovslagare - eller för många?
Det är svårt att få tag på utbildade hovslagare.
Jag vet att det inte finns någon från vår kommun som marknadsför sig som hovslagare, utbildad eller ej.
Man får tag på sina hovslagare via bekantas bekanta, oftast "själv"lärda, oftast duktiga med stor erfarenhet. Men många av dem skor endast på fritiden. De kommer alla från grannkommunerna.
Min bekant har tom blivit erbjuden en hovslagares alla kunder där vi bor om han utbildar sig, för han har fullt upp ändå! Detsamma säger mina hovisar....(min ordinarie är inte direkt purung heller om man säger)
Hur ser det ut runt om i landet? Är det detsamma överallt?
Med tanke på hästantalet i riket/utbildade hovslagare.......