Sv: Briddless

Vad i hela friden är ett briddless????

Du har inte missuppfattat nått? Är det brideless du söker? (utan träns typ)

mvh Eva

Undrar jag me' var briddless kan köpas, briddless är väll att rida bettlöst..eller e ja ute o cycklar:angel:

Bridleless = bettlöst

Frågan är om det är vad TS menade (vilket det förmodligen är), eller om briddless är något annat? :confused:

Var inne på ridningforumet och där nämnde någon just detta.Det gick i kors under hakan och ganascherna.Och gav ett tryck på sidorna och lite på nosryggen. Det var det jag undrade hur det såg ut.

Om jag får gissa så har antagligen du sett att det finns klasser som heter tex. bridleless reining el. pleasure och har missuppfattat bridleless som ett typ av träns/bett som i tex. snafflebit klasserna. Det finns bridleless klasser men som då rids utan träns. Är ju inte alltid det lättaste att förstå allt i denna djungel av klasser och engelska uttryck :)

Det du menar är nog ett bitless bridle, finns på hööks tror jag. Sen vet inte hur de är att rida med. Ska jag rida utan bett blir det med Bosal eller sidepull.

:)

Snurrar i huvet, vad e vad ?:grin:
eller har de' vart felstavat från början....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den giftiga växten stånds sprider sig på Öland. Om en häst får i sig växten blir den långsamt sämre – och utgången är ofta dödlig. –...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 696
Senast: Badger
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka