• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare pellen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 901
P

pellen

Någon med erfarenhet av denna ras som vill berätta? Hur funkar den som familje-, sällskaps-, vakt- och gårdshund?

Tack! :)

Sv: Briard

En briard är en brukshund som behöver stimulans för hjärnan. Så som familjehund o sällskapshund enbart tror jag att det kan bli problem. En hund med mycket i sej. Vakt o gårdshund hm. Vad menar du med vakt hund? ska den vakta gården på eget bevåg eller ska den utbildas till vakt hund? Det fungerar ju inte riktigt så att man säger till hunden att här ska du vakta. Det kan den ha i sej men en självvaktande hund utan utbildning kan bli farlig. Som gårdshund funkar det nog om den får springa fritt o aktivera sej själv.

Sen är det ju individuellt hur just den hunden blir som man plockat hem.
Förklara mer hur du menar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, jag är intresserad av vinthundar. Tycker den avslappnade energin med en lite studsig prommenadstil maskerar den otroligt explosiva... 2
Svar
26
· Visningar
2 133
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 231
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 370
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 436
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka