Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har två dagstidningar. Alltså har jag två olika etiketter på min brevlåda så att budet stoppar ner rätt tidningar. Några av mina grannar har etiketter på sina brevlådor där jag inte ens kan gissa vilka tidningar de står för. Och jag vill veta!
Varför villl du veta?Jag har två dagstidningar. Alltså har jag två olika etiketter på min brevlåda så att budet stoppar ner rätt tidningar. Några av mina grannar har etiketter på sina brevlådor där jag inte ens kan gissa vilka tidningar de står för. Och jag vill veta!
Strängt taget är det inte din ensak vilka tidningar grannarna prenummerar på precis som allt annat som försiggår innanför grannarnas ytterdörr och väggar, tycker bara det är oförskämd nyfikenhet. Om du ändå absolut MÅSTE veta så fråga grannaen eller tidningsbudet när hen kommer
Jag är nyfiken! Oförskämd? Nja, det kan jag förstås inte hålla med om. Om det var en hemlighet så är ju etiketter på brevlådan en riktigt dålig idé.
När jag gick extra som bud för ett par år sedan hade vi listor, men de hjälper ju inte så mycket om man står framför ett ställ med tio lådor utan vare sig namn eller nummer (inte så ovanligt som man gärna vill tro). Då är det bra med etiketter.Förr hade buden listor på papper med sig. Funkar det inte så längre?
Ska du ta anställning inom Tidningstjänst?Jag har två dagstidningar. Alltså har jag två olika etiketter på min brevlåda så att budet stoppar ner rätt tidningar. Några av mina grannar har etiketter på sina brevlådor där jag inte ens kan gissa vilka tidningar de står för. Och jag vill veta!
Förr hade buden listor på papper med sig. Funkar det inte så längre?
Idag har vi mobiler. Men spelar ingen roll när folk är livrädda att märka sina lådor med namn... Tänk scenariot att komma till ett ställe där posten satt upp 10 likadana lådor. Av dessa är max 5 märkta med namn. Lycka till att få ner tidningen i rätt låda..
Folk har en onaturlig rädsla att skriva namn på sina postlådor...
Var sätter posten upp brevlådor? Har jobbat både som brevbärare och tidningsbud men aldrig sett det.
Var sätter posten upp brevlådor? Har jobbat både som brevbärare och tidningsbud men aldrig sett det.
När jag gick extra som bud för ett par år sedan hade vi listor, men de hjälper ju inte så mycket om man står framför ett ställ med tio lådor utan vare sig namn eller nummer (inte så ovanligt som man gärna vill tro). Då är det bra med etiketter.
Jag tror det är nån annan än dina grannar som hittat på deras nummer, typ en stadsplanerare eller så.Eller som hos mig där hälften av grannarna inte accepterar den nya gatuadressen utan hittar på lite egna namn på husen, eller ibland nummer som de tycker verkar rimliga. På min gata finns tex hus 2, 8 och 10. Endast!