Brenderup Imperial

A

Annas

Någon som har efterenhet av detta släp? Är det av bra kvalitet? Hur är vägegenskaperna och säkerheten vid eventuell olycka? Vad är priset ungefär, nytt och begagnat?

Jag tycker släpet verkar vara väldigt funktionellt med smarta lösningar! Gillar att det är två dörrar in till hästarna och att det finns både sadelkammare och klädkammare, samtidigt som det är gott om plats framför hästarna. Vikten är ju låg också, totalvikt 2000 kg varav 1200 kg lastvikt! Då kan man väl typa ner det till 1500 kg och ändå få med en riktigt stor häst? Dessutom går det ju att köra två normalstora hästar i släpet med rätt körkort och bil.

Jag är inte så imponerad av Brenderup! Vi har haft ett hemma och jag tyckte att det var nog mest bekymmer med det... Tungt att dra var det med. Har för mig att jag berättat det för dig Anna...

Har tidigare skrivit om Brenderup, deras kvalité har i de fall jag sett pendlat mellan kass och skrämmande dålig.

Dålig passform, klena lösningar och dåligt material är intrycket jag fått av de vagnar jag inspekterat.

Jag tycker inte om Brenderup, det ar enklare att kasta pengarna direkt i sjon istallet...
Skramliga, och rullar uselt efter bilen.

Finns manga fler och mycket battre slap an Brenderup

Liknande trådar

Utrustning Börjar bli dags att byta hästtransport. Är ute efter en bättre begagnad för helst ca 70-80' men kan strecha budgeten till ca 100' för...
Svar
17
· Visningar
1 893
Senast: super
·
Utrustning Jag söker ett glasfibersläp (boogie) med totalvikt på max 1400 och som man får dra minst 700 kg med. Det får alltså väga max 700. Har...
Svar
15
· Visningar
3 055
Utrustning Jag behöver köpa att nytt(begagnat) släp snart och jag har noll koll på märken, kvalitet, vikter m.m. Någon här kanske kan hjälpa...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 066
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har idag ett släp med totalvikten 1250kg varav 573 är lastvikt. Eftersom jag numer har BE-behörighet så skulle det ju vara trevligt...
Svar
14
· Visningar
2 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka