Breitling TP 1152

Sv: Breitling TP 1152

Hingsten är bara 5 år, hans första avkommor föddes i år. Dessutom betäckte han bara 6 ston 2008. Så du får nog vänta några år innan du får svar på din fråga om hans nedärvning.

ah såg detta när jag läste lite till om honom på teampiaffs hemsida :angel:
Är ändå nyfiken på honom så är det någon här som har träffat/sett honom??
Andra åsikter?

Funderade på honom till mitt Rubignon sto.. http://blup.se/sv-SE/horses/115787-alva-f-2-swb

Ha mailat team piaff o frågat vad de tycker..
Vill ju ha en dubbel talang och enligt vad de sagt (en kompis va nere o lämnade sitt uma släp hos dom o pratade lite häst) så trodde dom att fler skulle välja honom, om de vill ha lite hopp i avkomman...

Fick svar på mitt mail till dom. De trodde att han kunde passa bra (såklart ;) ) och skrev att det skulle sattsa på unghäst vm.

Hej!
Mitt Bayron sto är i år dräktig med Breitling.
Har träffat han vid något tillfälle i stallet och han verkar vara en lugn och trygg häst i stallet.
Tränar även min andra häst få Mia (som rider Breitling) och hon pratar bara om honom så det kan nog bli en häst för framtiden.

Årets föl har alla sett trevliga och högresta ut men som sagt det är ett par år kvar till de är 3år.

Ja fölet de själva har efter honom tyckte jag såg kalas ut på deras bilder :d

En sak jag funderar på, iom. att det är stoets första föl, är om man ska chansa på en ung hingst eller om man ska ta en äldre och mer beprövad?
Då vet man ju iallafall vad hingsten nedärver..
Nobel har jag haft i tankarna...

Knepigt det här med hingst val!

En sak jag funderar på, iom. att det är stoets första föl, är om man ska chansa på en ung hingst eller om man ska ta en äldre och mer beprövad?
QUOTE]

Beror lite på vad du ska ha fölungen till, ska den säljas så ska du sattsa på nytt eftertraktat blod. Gärna tysk stam.
Ska du behålla så kan du välja vad du vill efter vad du hoppas få...

Lite kort på damen ifråga som önskar en dejt till våren ;)

16434_1235402519199_1053288730_1647589_3505684_n.jpg

16434_1235401959185_1053288730_1647587_3078003_n.jpg

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 923
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka