Breeders dressyr 2024

Fiorano

Trådstartare
Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter?

För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i startlistorna som jag bara inte gillar.

Såg Severucci idag och längningen av hans form var smått otrolig! Generellt väldigt fin i formen och galoppen är så uppåt!

Hann även se de två fyraåringar som blev uteslutna. De var alldeles flr rädda och spända så även om ena hästen faktiskt gick hela vägen så ville de inte ge poäng. Väldigt bra tycker jag.

Har inte tittat men följer lite i resultatlistorna för att ser hur det går för syskon till Fille osv :)
jag gissade att det var hans syskon som var med, de är ju rätt olika på många sätt men man känner ju igen dem med den uppfödaren.

Jag har skrivit för 5-åringar och 6-åringar. Ska skriva lite i morgon också. Det är som vanligt intressant med kommentarerna. Ibland blir jag förvånad och ibland håller jag med till 100 %. Som det ska vara gissar jag. Vågar ju inte fråga på varje häst som jag inte håller med om, hur de tänkte.

Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter?

För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i startlistorna som jag bara inte gillar.

Såg Severucci idag och längningen av hans form var smått otrolig! Generellt väldigt fin i formen och galoppen är så uppåt!

Hann även se de två fyraåringar som blev uteslutna. De var alldeles flr rädda och spända så även om ena hästen faktiskt gick hela vägen så ville de inte ge poäng. Väldigt bra tycker jag.
Jag tittar på 6-årsfinalen nu, och håller på att bli galen på dålig uppkoppling! 🤯 Det hackar hela tiden, är något bättre att titta i efterhand, så jag får väl göra det… 😕

Såg att en 4-åring står som utesluten fast den fick poäng efter ritten, samt omdömen. Något måste ha hänt efteråt?

Har heller inte tittat men 3åringen som står inackorderad hos mig och visades av hippologen i grannbyn skötte sig väl och fick fina poäng. Slutade på övre halvan av startfältet. Alltid kul när man har fina hästar hemma, även de som inte är mina 😁.

jag gissade att det var hans syskon som var med, de är ju rätt olika på många sätt men man känner ju igen dem med den uppfödaren.

Jag har skrivit för 5-åringar och 6-åringar. Ska skriva lite i morgon också. Det är som vanligt intressant med kommentarerna. Ibland blir jag förvånad och ibland håller jag med till 100 %. Som det ska vara gissar jag. Vågar ju inte fråga på varje häst som jag inte håller med om, hur de tänkte.
Ja han har samma mamma som den bruna enorma -och hans mamma är mormor till den svarta :)

Jag har inte sett något men följt resultaten mest för treåringarna pga att flera fina QRE-hästar kvalat, bland annat Dominus halvsyster som tyvärr inte startade i Flyinge. Men två av de andra i samma årskull deltog och den med högst poäng blev femma i stoklassen. Kul!

Sedan följer jag ju 2020-hästarna med lite förhöjd nyfikenhet pga min jämnårige, som ännu inte behövt asas ut på banorna utan lunkar omkring hemma, rids ut och äter äpplen. Vi skyndar mer långsamt och lär inte prioritera några egna starter i unghästklasser men det är klart att lite kan man inte låta bli att jämföra. Och jag får ju medge att bland dem så ser t ex Quick Dream ut som en häst med mycket potential.

Fyraåringen som blev utesluten i efterhand ska ha berott på en ryttarmiss (glömt plocka ur öronsnäcka och diskvalificerades i efterhand).

Senast ändrad:

Jättebra tycker jag (som inte sett det men av din beskrivning)
Att en ung häst kan bli skrämd på banan är inget konstigt, men att då säga det i bedömningen och inte bedöma den (annars skulle den ju ändå fått dåliga poäng) är mycket bättre både för hästen (som slipper ha bedömningen med sig i framtiden), ryttaren och sporten för att det uppmärksammas och kommenteras.

Tittar på fyraårsfinalen nu och BBGs Ginger visar ett ljuvligt psyke med sitt lugn när mikrofonen ballar ur! Får hoppas de kan få till ljudet för Benjamin till nästa häst...

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 625
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 815
Senast: Vogue
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka