Breeders anslutning?

Tora

Trådstartare
Det är första gången som jag skall registrera ett föl. När jag satt och tittade igenom betäckningsrapporten så såg jag att det fanns en ruta att kryssa för "Fölet skall Breeders Trophy anslutas" ja eller nej. Jag vet vad Breeders är för något men hur fungerar det med anslutningen. Vad är det man förbinder sig att göra/betala om man kryssar i den rutan.
Det hade ju varit kul att i alla fall vara med men man vet ju inte vad som händer de närmaste åren och om det är värt kostnaden.

Kan man anmäla till Breeders senare i hästens liv om man upptäcker att det kanske skulle fungera?

Mvh

Tora

Sv: Breeders anslutning?

Du förbinder dig inte till något. Men hästen får vara med i Breeders. Jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror att det är betydligt mkt dyrare att ansluta hästen senare, tror att det är billigast när den är föl. Alltså bara för att du ansluter den så behöver den ju inte gå Breeders.

Det kostar inte så många kronor att göra det nu när dom är föl, så kryssa i du. Däremot blir det otroligt mkt dyrare senare, har för mig att efter ett visst antal år så går det inte heller att ansluta. Men det är vad jag har för mig. Så mitt råd är, kryssa i nu.

Tack för svaren alla.

Skall nog ta och kryssa i för tanken är att i alla fall prova med uttagningarna. Har dock inte alltför större förhoppningar. Har starka misstankar att det inte finns tillräckligt med kapacitet bakom tyglarna :D men det är ju roligt att prova som sagt.

Mvh

Tora

Tycker du gör helt rätt i det. Även om nu inte hästen skulle bli så bra att den kan ta sig till Breeders så har du ju i alla fall haft chansen. Kryssar du inte i så försvinner ju chansen för dig, och det kan gräma en till tusen vid senare tillfälle. Lycka till.

Liknande trådar

Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·
Avel Vill börja med att säga att jag inte varit i kontakt med veterinär i denna fråga ännu, och att det är veterinärens bedömning jag i...
2
Svar
27
· Visningar
3 765
Senast: maria_b
·
Avel Det är så att jag väntar mitt första föl som uppfödare och idag fick jag ett brev från hingsthållaren med registreringsansökan,och på...
2
Svar
27
· Visningar
3 016
Senast: SeagirlM
·
E
Avel Satt just och kollade på Swedehorse' hemsida och läste lite om Breeders, och eftersom jag är blondin :angel: så fattade jag inte riktigt...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: elezdam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka