Breeder´s kan flytta till Flyinge

(Ridsport)
Allt färre starter och nästan obefintlig publik. Så har utvecklingen för Breeder´s i fälttävlan sett ut. Att flytta tävlingen till Flyinge när dressyren och hoppningen har sina championat kan vara lösningen.

Läs mer...

Sv: Breeder´s kan flytta till Flyinge

Känns som ett något ogenomtänkt förslag,eftersom det idag knappast finns plats för alla hästar i hoppning och dressyr.4 åriga hopphästar får göra sitt prov vid 10-tiden på kvällen och dressyrfolket fryser häcken av sig i glashuset.

Sv: Breeder´s kan flytta till Flyinge

Känns som ett något ogenomtänkt förslag,eftersom det idag knappast finns plats för alla hästar i hoppning och dressyr.4 åriga hopphästar får göra sitt prov vid 10-tiden på kvällen och dressyrfolket fryser häcken av sig i glashuset.

Fast fälttävlan går utomhus... Breeders i ft har ju legat 2 ggr i oktober i samband med det andra BT-finalerna och då har dressyren och hoppningen gått utomhus, det är väl inga större problem egentligen men troligtvis får dom tidigarelägga några veckor till slutet av september för att garantera att det inte är för kallt /lerigt/mörkt för terrängen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
473
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har de senaste åren blivit mer medveten om vad jag tänker och framförallt hur jag ibland fastnar i olika tankeloopar. Tex vet jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 943
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en fin felfri runda under helgens tävling, Högbo indoor games, vann Moa Mårtensson och Champagne en blå rosett och 800 kronor...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM-hästen Deja började sin karriär i Avelschampionatet och Breeder´s Trophy i dressyr. I Umeå var Emma Emanuelsson framgångsrik med...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?