Pontevecchio

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa bredband hemma.

Problemet är att vi inte har bredband draget hem till landet där jag bor :crazy: men vad jag förstått finns det något man kan ha i telefonuttaget?

Vad finns det för möjligheter och vilket är prisvärdast?

Kommer nog surfa en del..
 
Sv: Bredband?

Jag skrev en tråd på datorer om nåt liknande, vi har "så kallat" bredband från ComHem (eller SpringBort som någon mycket passande kallade det) som är alldeles för långsamt och letade alternativ... Det var väl mest Bredbandsbolaget det handlade om.

Vet inte hur mycket matnyttigt det står i den tråden, men sök t ex på "uppkoppling" eller på "bredband" på datorer, så hittar du nog en hel del! :)

Mvh Cissi
 
Sv: Bredband?

SpringBort är det jag som kallar det ;)

Kan absolut inte rekommendera ComHem till någon. Under de 2 åren jag hade det var det mest krångel, krångel och åter krångel o varenda gång man ringde kundtjänst fick man höra att det var fel på min grejor. Inte en enda gång visade det sig vara fel på min sida.
 
Sv: Bredband?

ADSL eller VDSL genom telejacket finns det många bolag som levererar idag.

Kolla upp ordentligt vad som ingår så att det inte finns limitgränser för hur mycket du får skicka/ta emot.

Du kan kolla på Pricerunner där finns Bredband som en produkt att söka på.
 
Sv: Bredband?

De flesta abonnemang har fri trafik, d.v.s. du behöver inte betala för mängden data. (Det finns dock sådana abonnemang också.)

Det som normalt sett skiljer sig är bandbredden, d.v.s. hur många MBit/s som man har tillgång till (0.5, 1, 10 etc.). Vilken bandbredd du behöver beror såklart på behov. Ska du bara surfa lär väl 0.5 MBit/s räcka...
 
Sv: Bredband?

Först och främst måste din telestation vara uppgraderad så den kan ta emot ADSL. Alla är inte det, speciellt inte dom på landsbygden.
 
Sv: Bredband?

Com Hem kan du väl inte ha om huset INTE är anslutet till Com Hem ?! ADSL via Telia kan man söka dispans för om man bor för långt från mottagarstationen.
 
Sv: Bredband?

Bredbandsbolaget har bra anslutning via telefonjacket (adsl) som praktiskt taget funkar lika bra som "riktigt" bredband.

www.bredband.net

Vääldigt snabb överföring, laddar ner en film på under en timma, har inte haft krångel en enda gång sen vi fick det uppkopplat. ;) Värt varenda krona, det lönar sig!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
380
Senast: manda
·
Fritid Jag funderar på en solosemester på 1-2 övernattningar i sommar. Det finns ett gäng loppisar, byggnadsvårdsbutiker etc som jag vill åka...
2
Svar
25
· Visningar
960
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 701
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp