Brasiliansk vaxning?

Ravishing

Trådstartare
Någon som vaxar regelbundet på salong eller har prövat? Vad tycker ni? Är riktigt sugen på att testa och är nyfiken på era erfarenheter!

Någon i Stockholmsområdet som har tips på en bra salong?
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Jag gjorde det en gång i början av förra sommaren.
Jag tyckte det var grymt, jag har ganska känslig hy och blir väldigt irriterad av rakning så det var verkligen ett superbra alternativ.

Jag gick på en salong vid fridhemsplan om man bortser från att kunden innan drog över tiden ganska mycket så var jag nöjd!
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Provade de i februari på sockerkliniken och var HELNÖJD, har tyvärr inte haft tid eller råd att göra om det men kommer troligen att göra det under min nästa ledighet ;) Då jag ju får tillbaka på skatten med =)

Nu är det inte så dyrt som det låter men har prioriterat träningar framför "intimlyx" ;)
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Jag har gjort det fler gånger och är bara nöjd. Mycket smidigare och bättre resultat än rakning för min del.
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Kul att höra att ni är nöjda! Då kanske jag vågar mig på att testa... Halvdog ni av smärta?
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Jag tyckte faktiskt inte att det gjorde speciellt ont alls. Då tycker jag att epilera benen är tusen gånger värre. Sen ska man ju se till att dom inte säger till innan dom drar för då spänner man sig ju!
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Har testat och tyckte som andra här att resultatet blir bättre än rakning, och så dröjer det ju lite längre innan det växer ut igen. Är ju dock fruktansvärt jobbigt att vänta på att det är långt nog igen för bra resultat.

Angående smärta beror det på vem som utför arbetet! Jag har vaxat benen själv hemma(eller försökte), och det gjorde jag bara en gång för det gjorde för jävla ont! Är det nån som kan vaxa och rycker snabbt så går det ju över ganska fort. Jag har grova hår och det blir alltid lite blod från hårsäckarna vid vaxning och epilering, men föredrar det helt klart ändå.
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

kl

Om dom är duktiga så gör det inte så fasligt ont faktiskt, och det är värt det :)

Har gjort det flera gånger, det är toppen! Inte så väldigt dyrt heller.
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Jag vaxade regelbundet i 2 år, men sen flyttade jag och orkade inte hitta en ny vaxerska.

Resultatet är så mycket bättre, jag får ingen klåda vilket jag kan få av hyvel (framförallt i troskanten vilket är extremt störigt under strandsäsongen). Men det gör snoront tycker jag, kvittar att jag har gjort det säkert 30 gånger. Vaxa benen är en promenad i parken jämfört med brasse enligt mig:D Man står ut, men bara så du vet att det inte är helt smärtfritt.
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Har gjort det regelbundet i snart tre år, och tycker det är väl investerade pengar, är hårig som en apa annars, och vaxning är det enda som inte resulterar i massa prickar och stickig stubb :bow:

Smärtan är helt klart uthärdlig, första gången var värst, av den enkla anledningen att jag var supernervös, spänd och glömde bort att andas..
Men jag lärde mig snabbt, och min vaxare är superflink i fingrarna så det går fort över! ;)
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Jag skulle vilja veta hur det går till i detalj och vad det kostar. Jag är inget fan av att visa upp underlivet på gyn heller.....
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Kul att höra om alla era erfarenheter! Ska helt klart boka en tid!

Molly: det kostar ca 400kr här i Sthlm
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Man visar ju upp hela kittet om man säger så för att dom ska komma åt över allt. Är man inte ett fan så kan man ju vaxa bikinilinjen som alternativ, då har man kunnat ha trosorna på sig, men det blir ju inte samma grej!
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Har också funderat på att göra tills en salong nära mig har införskaffat en ny maskin som plockar bort håret utan att det gör ont och efter ett visst antal gånger är du hårfri resten av livet. Grymt!
 
Sv: Brasiliansk vaxning?

Grymt, finns inget bättre! :love:

Beauty Cosmetics Hår & Hudklinik finns både i Göteborg & Stockholm (mamma & dotter)

Jag går i Göteborg hos Maria, hon är GULD för mig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Badger
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
574
Senast: movi
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
666
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 996
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp