Brännare/CD-spelare Trådlöst internet

Nikki o Fabian

Trådstartare
Ja finns det någon här som kan hjälpa mej?

Det är så här att min brännare/CD-spelare i datan har kolappsat och jag måste köpa en ny. Men jag vill ha som jag har nu, alltså brännare o cd-spelare i ett. Förslag på vart jag finner en sån? Och vad kallas dom?

Sen har jag funderat över att skaffa en bärbardata, men hur funkar det då tex med internet om man åker tåg, sitter hemma, eller på skolan. Måste man ha ex trådlöst internet eller kan man kombinera det med sladd? Hur betalar man för internet på ex tåget?

Vi säger tex att jag vill vara på internet hemma där vi har bredband, kopplar jag bara in datan i modemet då?

Sv: Brännare/CD-spelare Trådlöst internet

Mig veterligen så är det standard med kombinerad läsare och brännare.
http://www.netonnet.se/section.asp?sid=1003998&did=

Bärbara datorer brukar ha en eller annan lösning för trådlöst internet. Antingen måste man köpa till ett kort, eller så är det inbyggt. En vanlig TP-kabel kan du använda om du har ett uttag till ett fungerande bredband. På tågen har de såna uttag och förmodligen inget trådlöst.

På sista frågan kan jag svara att det beror helt på. Det modem som jag använder har bara en port för bredband. En lösning till det är att köpa en router, antingen trådlös eller vanlig, som gör det möjligt att koppla in flera datorer samtidigt. Trådlösa Brukar även ha portar för vanliga kablar med, men de är aningen dyrare. Men om du har pengar så smäll till med det ;) Då kan du sitta var som helst där du bor.

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Fideli
·
IT & mobiler Jag har en typ 12årig dator, statinär Acer. Den funkar när man startar den men man får ungefär vartannan gång starta om den för att man...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: Attjoo
·
IT & mobiler Lite snabbt. Har bredband hemma i huset men har precis köpt ett trådlöst internet eftersom jag ska flytta hemifrån snart. Startade...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: Tassetass
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 728
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V