Brännapål-avkommor

B

Bork

Är det någon här som har en avkomma efter Brännapål? Hur är h*n?
Har hört rykten om att de kan ha lite humör och lite svåra att ha att göra med.
Har själv en avkomma efter just Brännapål. Han är världens mesigaste.
Det enda "problemet" med honom är att han tydligen inte kan vara ifrån sin kompis någon längre tid för då spränger han allt vad staket heter. Knepigt. Annars är han en mycket trevlig individ. Går med på det mesta. Väldigt social.

Så om du har en Brännapålare; hur är din avkomma? Är nyfiken på om ryktet stämmer...

Sv: Brännapål-avkommor

Rykten finns det nog lika många som antalet hästar.

Har en avkomma, 3-årig märr, vass,lättlärd,talangfull o snäll i blandad kompott. Skulle inte vilja ha henne annorlunda alls.

Kan vara själv både i stall o hage, äter trots detta o det är inget vi har varit med om ang märrar.

Har även haft en helsyster men henne fick vi ta bort pga att halskotpelaren troligen hade fått sig en "kyss" vid halkning i hagen. Hon likadan i princip fast ännu snällare.

Brännas avkommor tycker inte jag skiljer sig någe mer gentemot andras avkommor som vi har haft.

Sen gillar vi lite "jävlar anamma" i djuren.

Har du fått din inkörd då?

har en 4-åring, sto. Hon har ett speciellt humör, men om det beror på att Brännapål är pappa eller bara det faktum att hon är ett bestämt kallblodssto är svårt att svara på... Jättesnäll på alla sätt att hantera från marken och klok som en bok när man lär henne nya saker. Däremot anser hon att i arbete så ska hon bestämma och det är många dagar när jag varit nära bli vansinnig för att den lilla damen bestämt sig för att det just då minsann inte går att anstränga sig utan man ska bara lufsa på i lugn och ro oavsett vad matte säger... behöver jag nämna att vi fortfarande inte fått oss till kval ännu...

Precis - spelar nog inte så stor roll om det är Brännapål eller något annat, men Pål Best stammade kan ju vara lite speciella, minst sagt.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 310
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 220
Senast: Kiwifrukt
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka