Bränna film med fel filformat?

miniea

Trådstartare
Jag har en film i formatet .img som jag skulle vilja bränna till dvd, men varken windows media player eller nero kan bränna den då det är "fel" format.. Nån som vet om det går att fixa till och isf hur? :confused:

Sv: Bränna film med fel filformat?

I Nero, under Recorder, välj Burn Image och sen visa alla filer och leta upp den. Sen bara bränn med standardinställningarna den föreslår.

Hittar inget sådant.. Har Nero StartSmart. Kan du säga lite mer exakt var det finns då mitt nero är på svenska?

Hittar inget sådant.. Har Nero StartSmart. Kan du säga lite mer exakt var det finns då mitt nero är på svenska?

StartSmart verkar inte gilla filändelser den inte känner till. Föreslår att du för detta ändamålet använder "vanliga" Nero Burning ROM. Kan alltid testa döpa om den till .iso och använde "Kopiera och Backup" / "Bränn image till skiva" i StartSmart annars.

Jag brukar alltid döpa om img filerna till iso.
Använder Nero och det fungerar utmärkt

AM

Liknande trådar

Samhälle Så har det då hänt igen. Jag bara undrar hur folk tänker? Läkare och sjukvårdspersonal som är vid en badplats som privatpersoner...
2
Svar
26
· Visningar
2 343
Senast: Dentaku
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det...
2
Svar
21
· Visningar
2 873
IT & mobiler Går det att byta filformat på en filmsnutt (filmat med vanlig digitalkamera) utan att filmen förstörs? Jag fick några filmer i formatet...
Svar
7
· Visningar
11 884

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka