Bråkig häst!!

C

coolpella

Jag har ett problem!! När jag rider ut så bara sådär på en sekund ska han gå på tvären och sticka iväg. och när jag hoppar så när jag ska svänga så blir han som en "korv". När han väl hoppar så hoppar skit bra :smirk: Jag har haft han i ett år nu och han har inte blivit bättre. Men min mamma säger att jag ska börja rida till han med en tränare som jag bruka rida för, oc´h vi ska sälja han till våren. men jag orkar inte längre men de skiter morsan i snälla vad ska jag göra???:cry:
 
Sv: Bråkig häst!!

:p har du ingen erfarenhet eller intresse så sälj hästen nu om du nu ändå ska sälja den, annars ta hjälp av instuktörn som du rider för..:p
 
Sv: Bråkig häst!!

Jo det har jag!!!! Men vi håller på nu men men.. :bump:
 
Sv: Bråkig häst!!

Har du tappat intresset för hästar och inte ens har lust att hjälpa hästen så tycker jag att det är bättre att ni säljer nu, även om det innebär att hästens värde sjunker avsevärt mot vad den skulle kunna säljas för om ni löser problemen tillsammans.
Det låter som att hästen är stressad/nervös och du behöver nog hjälp av din tränare.
Så, känner du att du vill, ta tag i problemen ordentligt annars sälj. Det är snällare mot hästen än att låta den gå och bli bortglömd över vintern bara för att du inte orkar bry dig.

OM du väljer att kämpa vidare kanske det blir så att du får en jättefin häst och får intresset tillbaka, och vill du då behålla hästen så tror jag faktiskt inte din mamma säjer nej.

Lycka till!
 
Sv: Bråkig häst!!

Har du tappat intresset för hästar och inte ens har lust att hjälpa hästen så tycker jag att det är bättre att ni säljer nu, även om det innebär att hästens värde sjunker avsevärt mot vad den skulle kunna säljas för om ni löser problemen tillsammans.
Det låter som att hästen är stressad/nervös och du behöver nog hjälp av din tränare.
Så, känner du att du vill, ta tag i problemen ordentligt annars sälj. Det är snällare mot hästen än att låta den gå och bli bortglömd över vintern bara för att du inte orkar bry dig.

OM du väljer att kämpa vidare kanske det blir så att du får en jättefin häst och får intresset tillbaka, och vill du då behålla hästen så tror jag faktiskt inte din mamma säjer nej.

Lycka till!
Jo jag är intresserad fortfarande, men det är så att han bockar,sparkar bakut, stegrar varenda gång när jag rider han så det är därför jag är lite less för iaf han skulle gå om kull lr nått.. men men.. det har ordnat sig nu..
 
Sv: Bråkig häst!!

Har du kollat att han inte har ont nånstans??
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 597
Senast: MissFideli
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp