Bråkande dragkedja!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Brullebro
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 169
B

Brullebro

Ja, mitt problem på mina ridstövlar är att dom bråkar med mig!
När jag drar dom längst ner, tar på mig stöveln och drar upp kedjan så går kedjan inte ihop utan öppnar upp sig under ridningen, fruktansvärt irriterande! Vet inte om jag kanske få se till att byta kedjorna eller om det kan finns något tips på vad man kan göra?

Sv: Bråkande dragkedja!

Har haft samma problem, och fick byta ena dragkedjan då det hade fastnat för mycket skit i den nere vid hälen. Gick till en skomakare som bytte ena och rengjorde den andra till mig, blev jättebra!

Har/har haft samma problem med mina! En sak som brukar funka (om dragkedjan inte är trasig villsäga) är att ta en liten tång och klämma till på var sida. Alltså på själva draggrejen som ska föra ihop dragkedjan.
Men dragkedjan på min ena stövel gick sönder senare, då var det bara att lämna in dom till en sadelmakare som bytte kedjan till en ny. Var inte speciellt dyrt!

/Mimmi

Har/har haft samma problem med mina! En sak som brukar funka (om dragkedjan inte är trasig villsäga) är att ta en liten tång och klämma till på var sida. Alltså på själva draggrejen som ska föra ihop dragkedjan.
Men dragkedjan på min ena stövel gick sönder senare, då var det bara att lämna in dom till en sadelmakare som bytte kedjan till en ny. Var inte speciellt dyrt!

/Mimmi

Jag tror jag får prova de där att klämma till på var sida, kan nog funka!

Spruta gärna på 5-56, finns på t ex Biltema, kedjorna mår bra av lite omvårdnad :)

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
9 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka