Bråk mellan hästarna

J

jojjogalopp

min häst är 12år har knappt gått med anndra hästar för för hon är så elak mot anndra sparkar dem och biter sur häst,ibland har det gått bra .
Nu när dottern har fåt sin häst så gick det underbart bra med hästarna tillsammans man kunde inte tro det va sant,min går och kliar den anndra hästen och gosar har hon gjort nu i 3veckor

Men pang i går va det slut på det hon går och hotar i hagen, och i dag hadde hon sparkat dotterns häst på¨frambenet så han höll på vika sig i hagen,
Hadde funderingar på sära dem i varsin hage men vill inte heller som det har gått så bra, karnse en dålig dag bara,

Sv: Bråk mellan hästarna

har hon varit själv i hagen hela tiden ( alltså så att ingen häst har ens varit i närheten)?

då kan det ju vara så at hon inte vet hur man ska beete sig mot andra hästar.

jag skulle ställa henne själv i en hage ett tag och sen ha hästar gå brevid henne och sen skulle jag släppa in henne till en eller två hästar. så det blir för många på en gång ^^

:)

har hon varit själv i hagen hela tiden ( alltså så att ingen häst har ens varit i närheten)?

då kan det ju vara så at hon inte vet hur man ska beete sig mot andra hästar.

jag skulle ställa henne själv i en hage ett tag och sen ha hästar gå brevid henne och sen skulle jag släppa in henne till en eller två hästar. så det blir för många på en gång ^^

:)

När hon va ung så gick hon mkt ensam för hon va så elak och skadade tillo med anndra hästar,sen när hon böt trav tränare så har hon fått gått med anndra,sedan flyttade hon till mig och hon har gått med olika hästar vissa går hon inte alls i hop med även om det är en valack:confused:

Så hon kan gå ihop med vissa av dina hästar?? Låt henne gå där då?

Så hon kan gå ihop med vissa av dina hästar?? Låt henne gå där då?

hej jag har bara två egna hästar,
det är att jag har hafft inhyrningar och då har det gått bra med ett sto men tyvär avlivade ägaren hästen,sen köpte vi dotter en häst och det gick jätte bra i början men nu beter min birdy som för, i dag va hon lite sur men hon har jagat bort han några gånger,han är ju så snäll så han säjer ju inte från.

När hon va ung så gick hon mkt ensam för hon va så elak och skadade tillo med anndra hästar,sen när hon böt trav tränare så har hon fått gått med anndra,sedan flyttade hon till mig och hon har gått med olika hästar vissa går hon inte alls i hop med även om det är en valack:confused:

hur länge har du haft häste?

hon kanske inte bara har hittat sin rang, för så är mitt sto ibland. hon kan vara jätte snäll mot vissa hästar och andra dagen jagar hon bara runt dem ( hon bits eller sparkar dock ej-)

hur länge har du haft häste?

hon kanske inte bara har hittat sin rang, för så är mitt sto ibland. hon kan vara jätte snäll mot vissa hästar och andra dagen jagar hon bara runt dem ( hon bits eller sparkar dock ej-)

jag har hafft birdy i 3år:laugh:

Hur stor är hagen? Är det bete eller hö?

Vi har ett sto på RK som nu funkar jätte jätte bra med övriga flocken så länge dom går i den stora sommarhagen. Hon kliar sin kompis och går tillsammand med de övriga. När hon sen kommer till vinterhagen bli hon inte fullt lika kul. Hon sparkar, tränger och hotar. Samma beteende i boxen vid matsituationer, hotar grannen då.

Då kan man tänka att hon skulle behöva fri tillgång på hö och eller att hon får för lite men det funkar inte riktigt då hon är en fjording som lägger på sig lite för bra. Vi använde halm som lite förströelse i vintras funkade lite men det hjälpte föga när hövagnen rullades ut.

Hon fick gå själv i vinter med ett enkellt staket så hon kunde klia nosa på de andra hästarna men vi vågade inte riskera henne eller någon av de andra hästarna genom att sätta henne med någon annan i hagen. Hon är världen snällaste att hålla på med och även i sommarhagen då men det funkar inte riktigt i en mindre hage. hmm det blidde en historia om henne men det kanske finns något tips?!

Hur stor är hagen? Är det bete eller hö?

Vi har ett sto på RK som nu funkar jätte jätte bra med övriga flocken så länge dom går i den stora sommarhagen. Hon kliar sin kompis och går tillsammand med de övriga. När hon sen kommer till vinterhagen bli hon inte fullt lika kul. Hon sparkar, tränger och hotar. Samma beteende i boxen vid matsituationer, hotar grannen då.

Då kan man tänka att hon skulle behöva fri tillgång på hö och eller att hon får för lite men det funkar inte riktigt då hon är en fjording som lägger på sig lite för bra. Vi använde halm som lite förströelse i vintras funkade lite men det hjälpte föga när hövagnen rullades ut.

Hon fick gå själv i vinter med ett enkellt staket så hon kunde klia nosa på de andra hästarna men vi vågade inte riskera henne eller någon av de andra hästarna genom att sätta henne med någon annan i hagen. Hon är världen snällaste att hålla på med och även i sommarhagen då men det funkar inte riktigt i en mindre hage. hmm det blidde en historia om henne men det kanske finns något tips?!

japp nu är det ennu roligare nu brunstar hon och e sååååå trevlig ,nej det är hon inte ,inte ens att hålla på med piper och har sig skvätter överallt,det kan ju vara det som började spöka allt.:D

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II