bra westernsadel i ponnysize?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 914
B

BeastieBabe

ca 13"-15" sits dvs.. ponnyns anläggningsyta är 57 cm från bogblad till höftknöl.. dvs sadeln bör juh inte ligga an mer än 50 cm..
sadeln bör vara full quarterbom, dvs x-vid..

men vart finns det ponnywesternsadlar att få tag på förutom h**ks och b*rj*s? (som enligt ryktena ska vara det värsta skit som någonsin tillverkats)

om moderatorerna blir sura för att jag frågar nu så skicka länkar till butiker i PM till mig.. :bow:

Sv: bra westernsadel i ponnysize?

okai, bra sida.. hittade en equiflex som var precis 57.. men det är juh för stort..
ponnysadeln var juh rätt storlek men så ful :crazy: varför satsar dom inte på ponnyryttarna?

tack för svaret :bow:

För westernridning är till för Quarterhästar ;) (Ironi)

Jag har också lite svårt med sadlar. Har D-ponny

hehe ja.. det verkar juh nästan vara så.. men alla cowboys måste juh börja någonstans.. på ponny dvs.. men kanske det är så i sverige att western inte är lika stort som i USA och att man här kanske har nöjt sig med att introducera western på quarter bara? *funderingar*

har funderat på en svart juniorwesternsadel (en trevlig en) från h**ks men den var bara vid i bommen, behövs x-vid på ponnyn..
finns det vidgande paddat tro? som är uppbyggda närmast ryggraden och tunnare längre ut? det borde juh finnas.. hmm

Du får helt enkelt ha tålamod!
Leta på annonser, och sätt ut egen! Samt maila till diverse företag å hör om det finns att ta hem!

Hellre en förstor sadel än en förtrång..

En westernsadels sits får inte sluta efter det sista revbenet, tränk på det......
Alltså tvivlar jag starkt på att sadeln kan vara 50 cm lång när det är en ponny.

En 13" westernsadel är lite drygt 33 cm i sitsen. Skirten som går utanför bommen fördelar ingen vikt men den får inte vara så lång att den riskerar att skava på höftknölarna.

www.hovotass.com säljer en billig sadel som finns i ponnystorlek. Det är en "budget" sadel men bommen har 5 års garanti så rent skräp verkar det inte vara och de på hov & tass skulle nog aldrig sälja skräpsadlar. Vet inte bomvidderna men du kan ju ringa/maila och fråga.

slänger in en bild på en något betesfet ponny, mellan tejplapparna är det 57 cm, dom markerar bogbladets bakersta punkt (vid rörelse) och höftknölen.. :)
{62c9bc10-b5bf-46b7-90ed-514ba0d45ecd}.jpg

ang sadeln ska vi kolla närmare på den på hov&tass och fråga om bomvidder och sådant på budgetsadeln..
tack för all hjälp :bow:

Vet att simco har ponny sadlar också, ring till börjes och fråga för de har många fler simcosadlar i butiken än i katalogen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka