Bra våtfoder

Sv: Bra våtfoder

Det anses inte ovanligt att fisk ger upphov till allergi hos katter. Jag kan dock ge mina fisk utan problem och det är jag glad för, de gillar fisk i alla former.
 
Sv: Bra våtfoder

Samma här! Min kräsnekatt bara skrek när jag öppnade förpackningen med kycklingpaté och till den andre kattens förtret fanns det för en gångs skull absolut ingenting kvar på tallriken när han hade ätit klart. Jäkla Doggy! Först höjer de priserna rejält - och sen tillsätter de någon jäkla smakförstärkare som gör att man tvingas köpa mer av maten bara för att katterna blir helt tokiga. :mad:

(Ja, jag är fortfarande sur över hela grejen. Även om det säkert är jättefint av Doggy att byta till småtetror mest för miljöns skull.)
 
Sv: Bra våtfoder

Ja, jag är faktiskt också sur. Om tetra är dyrare men bättre för miljön, fine. Då betalar jag gärna. Men den prishöjningen de gör är orimlig och det är fult att de inte erkänner att de höjt sina marginaler.
 
Sv: Bra våtfoder

Jag funderade faktiskt också på det där med smakförstärkare eftersom katterna är så förtjusta. Och maten luktar mycket starkare är färsen i burk, jag tycker att den luktar skunk. Men isåfall har de haft i något som inte finns med i innehållsdeklarationen.

Dessutom undrar jag vad de vegetabiliska biprodukterna är, och varför de finns med.
 
Sv: Bra våtfoder

Knapplån
Jag blir också upprörd på Mjau nu!!
Min katt tål inte fisk och jag har kunnat köpa mjau tetra kycklinglever innan, för grunden har varit kött och köttbiprodukter. Nu hade min katt börjat klia sig igen i ansiktet.
Jag läser på tetran och nu står det kött, köttbiprodukter, fisk och fiskbiprodukter!!!!! GAAAAhhhhh :devil:Det verkar gälla just bitar i gelé som fisk tillkommit i alla smaker. På hemsidan har de nu fått med det i texten men inte i innehållet vilket däremot står på tetran.
Skit av dem, jag köpte just ett helt flak.....

Jag får väl hålla mig till burkarna med anka eller tetra med sås, då där ännu inte står fisk i alla fall.
Nästan alla kattmatsorter innehåller ju fisk i grunden.........
 
Senast ändrad:
Sv: Bra våtfoder

*Knapplån*

Jag behöver tips på bra blötmat!

Min lilla bus får blötmat ca 2-3ggr dagligen och äter resten torrfoder. Vill självklart att hon ska få så bra och näringsrik blötmat som möjligt. Men hon totalvägrar både Mjau (såväl burk som tetra) och Bozita. Hon tycker att de ska täckas över och helst grävas ner i en grop....:crazy:

Så, vad finns det för annan bra blötmat? Helst mycket sås eller paté, bitar i sås går helt bort då det bara blir såsen som äts upp... Har ni några förslag? Eller har ni tips om några näringsvärden jag ska kolla extra på på förpackningarna?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag vet det finns enorma kunskapsresurser, så bättre fråga här än försöka sig googla till det, min egen kunskap är utdaterad vid det här...
Svar
19
· Visningar
4 999
Senast: Sasse
·
J
Ekonomi & Juridik Vi skal lämna en 5 åring på foder, og vil bare fråge är om denne avtal är bra och täckar som den skal. Jeg har lagt lite till från en...
Svar
2
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp