Bra täcke eller overall?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 858
A

anja23

Jag funderar på att köpa ett regntäcke eller en regnoverall till Tea inför den slaskiga våren, och eftersom det bara regnar hela somrarna nuförtiden.

Eftersom hon har mycket och vit päls under bröstet skulle det ultimata vara ett tunt täcke som täcker bröstet och en bit av magen.

overall känns lite bökigt att ta på, och kanske är svåra om hon ska kissa.

Någon som har tips på var man kan köpa, eller beställa ett inte allt för dyrt sådant?

Sv: Bra täcke eller overall?

Jag har en regnoverall från Hurtta.
Har inte hittat något bra täcke som just täcker magen som den gör.
Har en welsh med mycket vitt och långt hår och som gärna lägger sig ner i skiten eller springer rakt igenom vattenpölar.
Overallen är jättebra, det enda som är smutsigt på henne är tassarna och en liten bit upp på benen.
Kissa eller bajsa är inget problem då den är öppen mellan bakbenen.
Kanske inte det billigaste men värd varenda krona.

Liknande trådar

Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 686
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 725
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite... 2
Svar
39
· Visningar
2 767
Utrustning Kanske helt fel säsong nu, men tänkte vara ute i god tid. Vad använder ni för täcken till era hästar? Ni behöver inte skriva ut märken...
Svar
7
· Visningar
1 550
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka