Bra sushi i centrala Göteborg

Lingon

Trådstartare
Jag ska till Göteborg om några veckor på ett evenemang och jag och sällskapet vill äta sushi innan. Det måste finnas en del göteborgare här på Buke som har koll! Vad finns det för bra sushiställen? Gärna i närheten av centralstationen och Operan. Stort tack!
 
Om du vill äta nära Operan och lokalens utseende och placering inte spelar någon roll, så har Kiku Köket på Spannmålsgatan alltid varit jättegott! Personalen är gulliga också. Men då sitter man precis bredvid utfarten för p-huset 😅

Takame på Sankt Eriksgatan är också väldigt gott, ett step upp på skalan och mer modernt japanskt. Ska jag lyxa till det ordentligt mer än sushin på Kiku Köket föredrar jag dock Evolushi Plus på Teatergatan. Häftig lokal och superfräscha och goda lyxrullar.

Om jag blir rik ska jag gå till Koizen 😁
 
Om du vill äta nära Operan och lokalens utseende och placering inte spelar någon roll, så har Kiku Köket på Spannmålsgatan alltid varit jättegott! Personalen är gulliga också. Men då sitter man precis bredvid utfarten för p-huset 😅

Takame på Sankt Eriksgatan är också väldigt gott, ett step upp på skalan och mer modernt japanskt. Ska jag lyxa till det ordentligt mer än sushin på Kiku Köket föredrar jag dock Evolushi Plus på Teatergatan. Häftig lokal och superfräscha och goda lyxrullar.

Om jag blir rik ska jag gå till Koizen 😁

Tack! Ska kika på deras hemsidor!
 

Liknande trådar

Fritid Jag funderar på en solosemester på 1-2 övernattningar i sommar. Det finns ett gäng loppisar, byggnadsvårdsbutiker etc som jag vill åka...
2
Svar
25
· Visningar
953
Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
894
Senast: marengo
·
Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
502
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 734
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp