Bra stam??

Gabby_Ossi

Trådstartare
Vi har ett halvbodssto född 1992 e. Zinsky xx - Jaguar - Kaliber - Cyrano.
Jag tror att det är en rätt bra stam väl?

Hon har fått ett föl ( e. Bernstein ) född 1999, hon har startat i unghästklass 1.20 och Lätt klass Fälttävlan.

Men själv kan hon inte själv hoppa, blir alldeleds för stressad. (I och för sig har vi inte börjat hoppa henne förrän ett par år sedan) Och Bernstein är väl kanappast hoppblod :confused:
Så jag antar att hon har det i sig...

Jag skulle gärna vilja veta lite mer om de här hingstarna, är de främst dressyr el. hopp??

Sedan var det en sak till... Vi funderar på att KANSKE betäcka henne igen... Någon som i så fall vet en passande hingst??

Sv: Bra stam??

Jag får fälttävlans-vibbar av ditt stos stam, så jag skulle nog satsa på en hopphingst. Tyvärr är jag totalt insnöad på dressyrhingstar o kan därför inte tipsa om någon specifik. :D

Vi har ett Bernstein sto, som har tävlat ganska så högt både inom hoppning och fälttävlan. Så hyffsad teknik har hon allt.

Bernstein är igentligen en dressyrhingst, men har faktiskt lämmnat en del avkommer som går hoppning och fälttävlan.

Även din hästs mormor var elit premierad kollade upp det när jag var spekulant på din hästs mor. Se annan tråd.

aldente igen skrev:
Även din hästs mormor var elit premierad kollade upp det när jag var spekulant på din hästs mor. Se annan tråd.
Vilken tråd?
(Du menade Cavatina? Mormor Fennella?)

Både Zinsky xx och Jaguar hade goda dressyravkommor, så jag skulle satsat på en dressyrhingst. Eftersom stoet inte har Utrillo förrän i fjärde ledet kan du ju använda hingstar som har honom närmare i antavlan och har därmed ett stort utbud. Briar?

Hmm jag känner igen den stammen, Vad heter hästen?? Iallafall tycker jag oxå det är mer dressyrstam, dressyren behöver jag få in mer fullblod så det låter som ett kanonsto för dressyraveln.

hej. Du skrev i nått inlägg att din häst var släkt med jag uar och Cyrano. Jag undrar nämligen om min sköthäst pappa och morfar. :confused: Pappan heter Jaguar och mamman heter Cyress, morfar heter Cyrano. Jag undrar om du vet nått om dessa hästar efter som det skrev nått om dem. (Det kan ju vara samma hästar)
Jag tror att hans pappa heter Jaguar 548. Min favorit häst heter Max. Om du något visste så skulle det vara jätte snällt om du skrev tillbaka. :bump:

Mvh///max_lover93\\\

Nä, det är nog inte samma, stammen är

e.Zinsky xx
u.Cavatina
ue. Jaguar
uu. Fennella
uue. Kaliber
uuu. Cyrran
uuue. Cyrano

Förresten hon heter Moonlight, f. 92

på 3- årstest fick hon

Typ: 7 (lågställd, kvadratisk)
Huvud hals bål kors: 7 (lång hals,bra bogparti och överlinje Kort rygg)
Extremiteter: 7 (Torra ledgångar, marktång, veka kotor bak)
Skritt: 7 (Rörlig)
Trav: 7 (Taktmässig, släpar bak. bredspårig)
Galopp: 8

men det var när hon var 3...

Avkomman e. Bernstein heter Molinna

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Ja, 2013-tråden kom ju redan i Mars 2012 så det är väl hög tid för en 2014-tråd! :D Tycker iaf jag som inte betäcker i år ;) Så...
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
174 755
Senast: polly p
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka