Bra spermakvalité sökes!

QuickStar

Trådstartare
Vilka hingstar har ni hört talas om i år att de har bra kvalitét på sperman?

Förutom det har jag ett par andra krav :o

Hopp eller multi inriktad
Max 1500kr i språng (helst inget utan typ 16-20dygn istället)
Samt levande fölavgift..

Vilka finns det som passar in på dessa kriterier som dessutom har erkänt bra sperma?
Behöver få förslag så jag kan börja sålla... Alla mina planer med första och reserv hingstar har liksom gått i stöpet :grin:

//QuickStar som börjar känna paniken ;)

Sv: Bra spermakvalité sökes!

Aerline H, förutom att han har 90-dygns och inte levande föl-avgift. Lite osäker på språngavgiften också! Men bra kvalitet och hopp/multitalang! :d

Qalle?

Multibegåvad är han i vilket fall, och har ärvt sin fars goda fertilitet.

Har hört att Hip Hop skall ha bra kvalitet, samt står på 18 d + tror det är levande föl/annars 90 d.

Qalle skulle jag föreslå, jag är dock partisk då jag har en avkomma efter honom. Men han stämmer in på dina kriterier :)

Nobel 994 hade superkvalitet förra året och verkar inte haft problem i år heller. :) Han är multitalang och har lev. föl avgift.

Usch och fy det verkar som alla hingstar som har bra sperma är sånna som jag "avskyr" av div anledningar, eftersom det bara är sånna som nämts i tråden hittils :D

ok, förutom Nobel som hade kunnat funka men 2000kr + moms i språng är för saftigt nu...

Tack för era svar

Men ring hingstägare/hingsthållare och förklara saken, så kanske du kan omvandla språngavgiften till en dräktighetsavgift.
Folk brukar inte vara omöjliga.

Fick höra direkt från hästens mun så att säga, idag om två hingstarsom hittills i år ska 100% dräktighet även på fölbrunsten. Plus att de även har dräktighetsavgift.
Det är Okeanos och Briar.
Även Chirlon ska bra kvalité i år, är tydligen bara mitt sto som inte tagitmed honom. Samma villkor även på honom.

KL

Förlåt om jag lånat TS tråd, jag behöver liknande hjälp, fast en flyingehingst skulle underlätta.
Stoet är seminerat med Niveau, inte dräktig. Seminerad igen, tar det sig inte den här gången byter jag hingst. Men till vad ?
Vill har hopp/multitalang, till sto som är lite het i skallen.
Bedömd med 8a på bla typ, extremiteter.
Lämnat ett fint föl e: Tornesch i år.

Är superkluven och känner verkligen att jag behöver ha en plan.

Qalle är jag tyvärr inte överförtjust i.

Supertacksam för svar
:bow::bow:

Som jag skrivit innan så ska även Ronaldinho H ska vara bra kvalitetsmässigt i år. Precis som Baougraph. Även Lovson ska ha bra procent men är inte använd lika mycket som de andra.

Dock står väl inte han på flyinge.
Anledningen till inrutningen är att jag just betalat språng, vet avgifter osv på flyinge och kan därför kostnadsfritt byta hingst.

Balougraph är superfin, dock vet jag inte om man törs lägga honom med Balou Du Rouet och Pilot bakom på mitt tossiga sto, kan det inte bli lite hett ???

Ronaldinho H är inte hller min favvo.

Lovson tål däremot att tänka på, TACK

Jag sitter själv lite i samma sits så jag kollade upp med Flyinge hur hingstarna var i år. För min del är det Jaguaren som stoet inte tagit sig med. Så om hon inte blivit dräktig nu blir det Lovson för hennes del.

Carême kanske kan vara ett alternativ. Han har ca 90%ig dräktighet hittills på AI och även hög på TAI (vet inga siffror där men vet att han har fått en del riktiga problemston dräktiga).
Han har visserligen ej levande föl-avgift, men ingen språngavgift heller. Allt betalas på 45 dagars dräktighet och då ingår även en foster-fölförsäkring.

Annars verkar Balougraph ha bra sperma och Aerline H brukar ju alltid ha bra.

Dock står väl inte han på flyinge.
Anledningen till inrutningen är att jag just betalat språng, vet avgifter osv på flyinge och kan därför kostnadsfritt byta hingst.

Carême kanske kan vara ett alternativ för dig också, trots att han inte är Flyingehingst eftersom man inte betalar nåt förutom skickkostnaden förräns på 45 dagars dräktighet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka