Alltså, jag kan känna mig ganska mäktig i (sköna) klackskor, jag tycker att de ger en stoltare hållning och en viss auktoritet i steget. Det fanns säkert en anledning till att monarker och adelsmän bar klackskor förr i tiden.
Boom!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag kan känna mig ganska mäktig i (sköna) klackskor, jag tycker att de ger en stoltare hållning och en viss auktoritet i steget. Det fanns säkert en anledning till att monarker och adelsmän bar klackskor förr i tiden.
Medveten anpassning för att smälta in i normen - njae, det låter väl itnte så kul.Helt klart går män och kvinnor på olika sätt. Och den dag helvetet fryser till is ska jag medvetet anpassa min gång till mitt kön.
Snarare för att testa reaktionerna än för att göra någon nöjd, i mitt fall.Medveten anpassning för att smälta in i normen - njae, det låter väl itnte så kul.
Men det är lika okul att tvingas röra sig mer maskulint för att få den där finfina pondusen som bara män har...
Jag är inte speciellt feminin. Men jag går som jag går. Olika i olika skor och jag tänker inte på hur. Aldrig att jag heller skulle försöka gå mer "okvinnligt" för tillfredsställl någon annan (än mig själv).
Min partner går så där på ett spår, sätter foten rakt framför den andra foten förutsatt att hen inte har vinterskor och isigt underlag. Själv kan jag knappt.Jag kommer att tänka på den utmärkta danska kriminalserien Brottets huvudperson, kriminalinspektör Sarah Lundh, spelad av Sofie Gråböl. Hon är butter och avig, känner inte in folk, kan bete sig buffligt mot brottsoffers anhöriga och går även bildligt över lik när hon utreder brott.
I en intervju som jag läste förklarade Gråböl hur hon hittat nyckeln till hur hon skulle gestalta Lundh - hon skulle röra sig som en man. Det blev grunden till en rollfigur som beskrevs som "dybt ucharmerende" i en artikel som jag snubblade över nu när jag letade efter den första intervjun (hittade inte den).
Helt klart går män och kvinnor på olika sätt. Och den dag helvetet fryser till is ska jag medvetet anpassa min gång till mitt kön.
HahaJag hade gärna haft de rosa. Men jag blir istället en jätte när jag har klack. Kollar ju över huvudet på precis alla
Är 170 och så ledsen att jag inte kunde få stanna som 160
Haha
Jag är 185cm utan skor, vad är inte jag då?
En amazon
Du tänker inte på hur - samtidigt som du tipsat i tråden om att sätta fötterna på rak linje, och tagit dig själv som exempel när du inte vill "stolpa fram" på klackar? Om inte det är att tänka på hur så vet jag inte vad som är det.Medveten anpassning för att smälta in i normen - njae, det låter väl itnte så kul.
Men det är lika okul att tvingas röra sig mer maskulint för att få den där finfina pondusen som bara män har...
Jag är inte speciellt feminin. Men jag går som jag går. Olika i olika skor och jag tänker inte på hur. Aldrig att jag heller skulle försöka gå mer "okvinnligt" för tillfredsställl någon annan (än mig själv).
Nej. Går jag bara för att a< mig fram från en punkt till en annan tänker jag väldigt sällan på hur jag rör mig. Men har jag blickar på mig - tex när jag är på väg fram för att säga något - ja, då tänker jag på hållning och hur jag går.Du tänker inte på hur - samtidigt som du tipsat i tråden om att sätta fötterna på rak linje, och tagit dig själv som exempel när du inte vill "stolpa fram" på klackar? Om inte det är att tänka på hur så vet jag inte vad som är det.
Boom!
På samma sätt som en del människor drar in magen på stranden eller gymet.
Vad är det som är negativt med det? *nyfiken*Kollar ju över huvudet på precis alla
Ja verkligen. Sneakers brukar ju vara stort och jag har alltid minst ett par som jag använder. Men i år verkar det bli större än det varit på länge. Och mycket mer varierat än bara (de satans) converse som är det enda som gäller ibland.Tycker att sneakersmodet är det bästa modet på länge!
Ja verkligen. Sneakers brukar ju vara stort och jag har alltid minst ett par som jag använder. Men i år verkar det bli större än det varit på länge. Och mycket mer varierat än bara (de satans) converse som ä det enda som gäller ibland.
Det är kul att man kan ha sneakers till nästan vilka kläder som helst, dessutom.
Klack ger ju en bra hållning och ger ifrån sig ett bra klapprande så folk hör när man kommer i korridoren. Ibland gillar jag det ibland inte .Alltså, jag kan känna mig ganska mäktig i (sköna) klackskor, jag tycker att de ger en stoltare hållning och en viss auktoritet i steget. Det fanns säkert en anledning till att monarker och adelsmän bar klackskor förr i tiden.
Jösses vad sneakers är stort i år. Eftersom jag själv var och provade några olika igår studerade jag folks fötter när jag gick till jobbet imorse. Nästan INGEN hade INTE sneakers. Och jag hade själv mina från förra året.
Ja precis. Jag har en halvtimmas promenad till jobbet, då passar sneakers jättebra.Brukar inte ha så bra koll på vad andra har på sig, jag ser inte sånt, men jag har också kollat nu och gjort samma iakttagelse som du. Bra fotmode! Jag har klänning varje dag, och sneakers på fötterna när det funkar, dvs vår, sommar, höst och ibland på vintern. Skönt för fötterna, praktiskt eftersom man kan gå snabbt och långt som jag gillar, med den gångstil som kommer naturligt.