Bra skor till klänning?

Sedan ska jag väl försöka träna på att promenera lite snyggare, inte gå som om jag hade ridstövlar på mig..... :)
Hur tränar man det? :) Bok på huvudet? *skojar bara*
Lite löjligt men enkelt tips.
Gå inte bredbent. Sätt fötterna mer på samma linje.

Så småningom går det automatiskt. Jag har fnissat lite åt mig själv när jag sett mina spår i snön på tomten. Syns vilka skor jag gått i. Blundstone har märken med brett mellan spåren. Har jag kommit direkt från jobbet, i stövletter eller finare skor är det linjegång ;)

Min svärmor är snäppet äldre än 57 år och springer runt i allt från sneakers till Converse till ballerina, sandaler, boots, stövlar, sandaletter osv osv. Hon gillar skor. :D
Också snäppet äldre (58 :rofl: ) och jag har allt utom gympadojor och sandaler (mina tår trillar ut i sandaler)

• Gilla
Reactions: Rie
Jag hade hellre kört tygskor/sneakers eller converse, den typen av skor. Men inte ballerina, avskyr den typen av skor!:wtf:

Lite löjligt men enkelt tips.
Gå inte bredbent. Sätt fötterna mer på samma linje.

Så småningom går det automatiskt. Jag har fnissat lite åt mig själv när jag sett mina spår i snön på tomten. Syns vilka skor jag gått i. Blundstone har märken med brett mellan spåren. Har jag kommit direkt från jobbet, i stövletter eller finare skor är det linjegång ;)

Jovisst. Stöp om, anpassa dig, ge akt på dig själv, lär in normer och följ dem ... Eller gå hur tusan du vill!

Jovisst. Stöp om, anpassa dig, ge akt på dig själv, lär in normer och följ dem ... Eller gå hur tusan du vill!
Det är ju det jag vill...gå snyggare än jag gör. Räta på ryggen och få bättre hållning är ju en del av det hela.

Jag har aldrig varit någon som slaviskt följt mode. Jag har köpt de kläder jag trivs i oavsett mode.
Skor är ett nödvändigt ont, så ointresserad är jag.
Nu har jag i alla fall börjat tycka att det kan vara roligt att ha klänning och nättare skor.
Därför vill jag då inte börja med att använda "fel" kläder/skor så att jag känner mig omedvetet obekväm.
Är nog osäker ändå.
När jag känner mig helt obesvärad så lär jag ta på mig sådant som (jag inte anser) passar också.
Men innan jag är där så är det en bit kvar.

Det är ju det jag vill...gå snyggare än jag gör. Räta på ryggen och få bättre hållning är ju en del av det hela.

Jag har aldrig varit någon som slaviskt följt mode. Jag har köpt de kläder jag trivs i oavsett mode.
Skor är ett nödvändigt ont, så ointresserad är jag.
Nu har jag i alla fall börjat tycka att det kan vara roligt att ha klänning och nättare skor.
Därför vill jag då inte börja med att använda "fel" kläder/skor så att jag känner mig omedvetet obekväm.
Är nog osäker ändå.
När jag känner mig helt obesvärad så lär jag ta på mig sådant som (jag inte anser) passar också.
Men innan jag är där så är det en bit kvar.
Vill du ha en bra hållning så är nog träning som stärker bålen rätta sättet. Men därifrån till att gå modellgång med fötterna på samma linje? Nej, då skulle jag säga gå som du går.

Jag har sällan klänning.
Det finns dock ett gäng i garderoben. De har använts till dans och annat.
Nu tänkte jag mig använda en och annan till sommaren ,men kruxet är vad jag ska ha för skor till.
Låga men snygga som passar till klänning.
Hög klack går bort. Mest för att jag aldrig har gått i sådana och skulle väl stövla fram (eller ramla), föga elegant i klänning...men också för att min ena fot nog inte skulle godkänna det.
Tänkte då att låga skor med liten/ingen klack kanske vore något, finns det sådana som man ser bra ut i även om man inte går så elegant? Eller är särskilt elegant i övrigt....
Några tips tack, så att jag slipper googla mig less.....
Vad går ni i?

Har denna i rött, bland annat
https://www.zalando.se/anna-field-jerseyklaenning-svart-an621c0i7-q11.html
och denna...
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=lITNdSB0&id=2878A4A75B584E9781CE5A6300EF684CCDA8777C&q=klänning+prickig+svart+vit&simid=608047540933823562&selectedIndex=6&ajaxhist=0

Jag lufsar liksom. I typ alla skor. Möjligen inte i pennkjol för att den binder ihop benen så att du måste trippa mer. Men oavsett - köp ett par skor som känns sköna på.

Ecco har en ballerinasko som jag älskar, riktigt bekväm men ändå ok stilren. Använder den även om innesko till tvättstugan för att den är så skön. :)

Annars håller jag med @Ramona om sneakers, det finns jättesnygga som är lätta att färgmatcha. Jag köper mer åt gympadoja-hållet för att jag vill ha lite stuns i steget.

Annars finns ju alltid sånt här... För oss korta små människor som behöver komma upp i ansiktshöjd hos kollegorna på jobbminglet! :devil:

Jag lufsar liksom. I typ alla skor. Möjligen inte i pennkjol för att den binder ihop benen så att du måste trippa mer. Men oavsett - köp ett par skor som känns sköna på.

Ecco har en ballerinasko som jag älskar, riktigt bekväm men ändå ok stilren. Använder den även om innesko till tvättstugan för att den är så skön. :)

Annars håller jag med @Ramona om sneakers, det finns jättesnygga som är lätta att färgmatcha. Jag köper mer åt gympadoja-hållet för att jag vill ha lite stuns i steget.

Annars finns ju alltid sånt här... För oss korta små människor som behöver komma upp i ansiktshöjd hos kollegorna på jobbminglet! :devil:

*svimmade*
De där sista är inte min stil......

Men tack för förslaget i övrigt.

*svimmade*
De där sista är inte min stil......

Men tack för förslaget i övrigt.

Hehe!

Ecco har många bekväma skor, åt det stramare hållet. Gå in där och se om du hittar något du gillar. :)

Jag har ett bar blommiga sneakers nu som ändå är ganska lättmatchade, kommer från Thrive.

IMG_4700.jpg

SJÄLVKLART!

Men nu var det så att Rie sa att hon ville lära sig gå "snyggare". Det finns tillfällen när man vill framstå lite annorlunda än man är. Till exempel om jag har mångas blickar på mig och går fram mot ett podium. Inte stolpar jag bredbent i mina höga klackar då? Jag spelar spelet. Just då och just där.

Tror du gör likadant? Anpassar dig till situation. Tar inte bekvämaste hemmaplagget om sammanhanget är formellt. Etc
Eller har jag fel?

Eller har jag fel?
Jag håller med dig. I utopin ska alla människor duga som de är och man ska kunna få ha på sig vad som helst och se ut hur som helst och vara lika trovärdig som alla andra. Men det är just utopi.

En person som ser prydligare ut får med credability än en som ser slafsig ut. Ålder spelar också roll. Jag tror att en 20-årig kille har mer cred i dataspelsvärlden, medan en 60-årig man har mer cred vad gäller politik och stora frågor om livet. Samma sak med mycket annat varpå vi spelar på människors fördomar för att få vår vilja igenom.

Och vissa plagg och vissa stilar funkar på vissa ställen, men inte på andra. Man har bara balklänning på bal liksom. Det är samma sak med hållning och hur man för sig. För man sig slafsigt uppfattas man som slafsig, rör man sig med kontroll och bra hållning får man mycket mer respekt.

SJÄLVKLART!

Men nu var det så att Rie sa att hon ville lära sig gå "snyggare". Det finns tillfällen när man vill framstå lite annorlunda än man är. Till exempel om jag har mångas blickar på mig och går fram mot ett podium. Inte stolpar jag bredbent i mina höga klackar då? Jag spelar spelet. Just då och just där.

Tror du gör likadant? Anpassar dig till situation. Tar inte bekvämaste hemmaplagget om sammanhanget är formellt. Etc
Eller har jag fel?
Du ser inget emellan mjukisbyxor och att försöka gå som modellerna gör?

Självklart anpassar jag min klädsel efter situationen. Lika självklart försöker jag inte gå på olika sätt i olika situationer. Du säger att du spelar spelet. Isåfall är det könsspelet du spelar. Det går att låta bli att delta i det.

Jag håller med dig. I utopin ska alla människor duga som de är och man ska kunna få ha på sig vad som helst och se ut hur som helst och vara lika trovärdig som alla andra. Men det är just utopi.

En person som ser prydligare ut får med credability än en som ser slafsig ut. Ålder spelar också roll. Jag tror att en 20-årig kille har mer cred i dataspelsvärlden, medan en 60-årig man har mer cred vad gäller politik och stora frågor om livet. Samma sak med mycket annat varpå vi spelar på människors fördomar för att få vår vilja igenom.

Och vissa plagg och vissa stilar funkar på vissa ställen, men inte på andra. Man har bara balklänning på bal liksom. Det är samma sak med hållning och hur man för sig. För man sig slafsigt uppfattas man som slafsig, rör man sig med kontroll och bra hållning får man mycket mer respekt.
Slafsig? Du tycker att den genomsnittliga människans gång är slafsig?

Det är sjukt irriterande att den som inte ställer upp på precis alla kvinnliga skönhetsnormer sjasas in i hösäckshörnet här, när trådar handlar om stil, utseende m m. Det var likadant i prydlighetstråden för ett tag sedan. Sväljer man inte alla idealen är man en hängig mjukisbyxtyp med slitet hår. Det är skittröttsamt.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver 2 spagettiburkar, men är låst med storleken. De bör vara 25-26 cm höga. Inte högre, då blir det för höga för lådan. Inte...
Svar
7
· Visningar
768
Senast: Rie
·
Hemmet sim man sätter i vasken i groventrén när man fyller den med vatten? Har en tvättbänk som numera saknar sin plupp. Jag har försökt googla...
Svar
11
· Visningar
3 529
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama