Bra repgrimmor

haha :D Hanuuka :rofl:
Hauuka ska det vara :)

Jag har en repgrimma med grimskaft från henne och är väldigt nöjd! Den håller trots daglig användning! Är skit snygg i färgen också enligt mig :love:

Grimskaft har jag redan, en bra kopia på ett "Parelli-rep" :)
Helt klart värt priset.

Jag äger två repgrimmor. Den ena köpte jag på en western-gård, fick höra att den var importerad raka vägen från USA och SÅ bra. Skitsnack säger jag bara... Den var hård och stum. För att få hästen att öht lyssna var man tvungen att praktiskt taget stå och leka dragkamp. Därefter köpte jag en grimma av Jaana Huuhka. Den är däremot helt underbar. Mjuk och förmedlar de signaler jag vill ge utan att man behöver gå till överdrift. Mitt råd: köp repgrimma från en auktoriserad tränare som vet vad han/hon gör. Och undvik att använda repgrimman som en vanlig grimma. På en rätt inpassad repgrimma påverkar faktiskt knutarna hästens huvud. De trycker på speciellt känsliga punkter. För att inte tala om att en repgrimma inte går av med mindre än att man skär av den.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025