E
Egonson
Vart kan man hitta såna?
Har bara hittat i något plastigt, hårt material.
Jag vill ha en mjukare, mera följsam.
Har bara hittat i något plastigt, hårt material.
Jag vill ha en mjukare, mera följsam.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, en repgrimma är ju framför allt ett träningredskap, och används inom NH just därför att den ger tydligare signaler till hästen, och hästen känner eftergifter mycket bättre. Använda den som en vanlig grimma skulle jag ALDRIG göra eftersom den är "skarpare" mot hästen. Rätta mig om jag har fel!Jasså! En repgrimma kan användas som vilken annan grimma som helst ! Man kan givetvis använda dom som träningsredskap också!
Jasså! En repgrimma kan användas som vilken annan grimma som helst ! Man kan givetvis använda dom som träningsredskap också!
Ja, det är dags att rätta dej! En repgrimma kan användas precis som en "vanlig" grimma, den har inga magiska egenskaper som gör att den inte går att använda som grimma.
Sedan är det så att den med fördel kan användas vid utbildning av häst därför att den signalerar tydligare än en vanlig grimma , men det ena utesluter inte det andra. Det förekommer så många myter om dessa grimmor, t ex knutar som påverkar hästen mm men det är som sagt bara myter! En repgrimma är en grimma som är knuten av en lina, no more - no less! Själv äger jag inga andra grimmor än repgrimmor (hemknutna)och de fungerar utmärkt både i hagen (om man nu ska ha grimma i hagen), i transporten, ute på fjället och i skogen eller i utbildningen. Myter !